Washington Capitals Parade!

I måndags så regnade det här, så då blev det en dag som min värdpappa kallde en dag "to see what´s changed and what hasn´t".
Jag började dagen med frukost på IHOP, sen åkte jag till Fair Oaks Mall och gick runt där i ca 3 timmar. Eftersom jag köpte mycket som jag blev nöjd med på Potomac Mills, så letade jag inte direkt efter något speciellt. Men hittade en topp till min mamma, och underkläder och parfym på Victoria´s Secret. 
Jag åkte sen till Fair Lakes, och hittade ytterligare en topp till min mamma. 
 
Igår var en dag som är svårslagen! Det var nämnligen Washington Capitals Parade i DC! 
Eftersom det ändå vann Stanley Cup nu när jag var här, så ville jag gärna åka in och fira och kolla på paraden. 
Jag kom in till DC vid 9.30, och då gick jag ner till korsningen Constitituon Avenue och 12th Street. Där hittade jag en bra plats som jag ställde mig på, och stod där hela tiden. 
Jag var på andra ledet kan man säga, och tjejerna som stod direkt framför mig var kortare än mig, så jag såg ganska bra ändå. Och det blev även mycket folk bakom mig, så jag kom nog rätt bra tid ändå. 
Paraden inkluderade bilar, marching band, hästar och vagnar, och bussar och mycket annat. 
Spelarna kom i dubbeldäckade bussar med öppet tak, så man kunde se dem. De kom några spelare i  varje buss, och jag såg Philipp Grubauer, Lars Eller, Braden Holtby, Evgeny Kuznetsov, TJ Oshie, Brooks Orpik, Alexander Ovechkin, Nicklas Bäckström, bland annat! Såg också Stanley Cup, som Ovechkin lyfte  upp till skyn!
Det var massor med folk, men så värt att åka dit! Ett plus också att jag hade en ganska bra plats där jag såg bra! 
Det delade också ut saker till publiken, och jag fick två planscher och en liten handduk med mig hem som souvenier och minne.
När paraden var slut så gick jag och åt lunch på Pret-A-Manger, och sen gick jag till Washington Welcome Center där jag köpte lite godis. 
 
 





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: