God Jul

Nu har julhelgen varit.
På julafton var jag hemma med familjen, och släktingar.
Vi tittade alla på Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul. Samtidigt så slog jag in mina julklappar som jag inte hade hunnit innan.
Efter Kalle Anka blev det julmiddag, med julskinka, köttbullar, potatis, havrekex, lax, rödbetssallad, leverpastej, jansson frestelse, vörtbröd, och en massa annat... Inte så mycket av det som jag egentligen äter. Min favorit på julbordet var hembakade havrekex med julskinka, det är gott det. Och hemgjorda köttbullar.
Risgrynsgröt och pepparkakor är också saker som hör julen till. Och julmust såklart. Och hemgjord knäck. 
Min kusin som är fem år var här, så lite för hennes skull, så kom tomten i år också och delade ut lite julklappar.
Efter tomtebesöket, så var det julklappsutdelning.
Jag fick många bra julklappar i år, bl a Irene Huss 11 och 12, Toffifee, en fleecefilt med ärmar, en porslinstomte, pengar, och andra saker. 
På kvällen tittade jag på Astrid Lindgrens Jul. Sen tittade jag också på Miraklet i New York, en jättebra och fin julfilm. Man får verkligen julkänsla när man tittar på den filmen. 
Tyvärr så hade nästan all snö som hade kommit bara några dagar innan, smält bort här hemma, så det var tråkigt. För man får inte riktigt samma julkänsla när man tittar ut på julafton och det är barmark och nästan grönt. Om jag vill ha snö, så är det på julafton jag vill ha snö, det är så mycket mysigare på julen om det är snö och vitt på backen. 
Riktiga julkänslan fick jag när mamma och jag höll på att städa dagen innan julafton, och vi spelade julmusik i bakgrunden. Och när jag plockade upp alla tomtar, och gjorde tomteland som jag brukar göra. Då förstod man att det var julafton imorgon. 
I mitt rum har jag verkligen jul, i alla fall tomtar. 33 tomtar har jag i mitt rum. Så mysigt med alla tomtar! Då förstår man att det är jul!  

Idag fyllde min lillebror 20 år. Grattis till dig!





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: