Match #37



Idag fick jag min trettiosjunde match.

Det måste ha blivit ett misstag när jag fick den här matchningen.

Familjen bor i: New Hope, Pennsylvania.
Familjen: Pappa, Mamma och fyra barn.
Barnen: Flicka 17 år, Pojke 16 år, Flicka 14 år, Flicka 4 år.

De skriver att au pairen ska kunna prata franska, och det kan inte jag.

Jag har skrivit i min ansökan att jag söker en värdfamilj med max 3 barn. Och att de måste vara över 2 år.
Som sagt, det måste ha blivit ett misstag.

Sen vet jag inte heller hur det skulle kännas att vara au pair till barn som är bara några år yngre än mig. Det är inget jag har tänkt på att jag vill göra.

Jag ska ringa till Stockholmskontoret imorgon och berätta om den här matchningen, och säga till att jag såklart vill ha en ny matchning.
Även om det var fyra barn, och tre av dem är ganska stora, och att man mest tar hand om det yngsta barnet, så kändes det här i alla fall inte som familjen för mig.
Det står även väldigt lite om den här matchningen i deras profil.

Jag ska även fråga hur länge det tar innnan det lägger upp en barnreferens på min profil.
Jag skickade in blanketter om en ny barnreferens. Och det fick in den blanketten för två veckor sedan idag.
Men än så länge så har de inte lagt upp barnreferensen på min ansökan.
Jag ringde i onsdags och frågade varför de inte hade lagt upp barnreferensen. Då lovade den jag pratade med att hon skulle dubbelkolla varför den inte har blivit upplagd, och var det några problem, så skulle hon höra av sig.
Jag har frågat hur länge det kan ta, och de har sagt att de lägger upp barnreferensen så fort det har fått tag på referensen. Och de har inte änns ringt till den här referensen en gång, det vet jag. För referensen är min mamma. Så vi får se om de ringer till henne imorgon när jag har ringt igen.
Jag tror att den här referensen kan styrka min ansökan, för den nya barnreferensen är 192 timmar.
Jag tror att det skulle hjälpa så att fler familjer hör av sig, så jag hoppas att den blir upplagd så fort som möjligt.

Mitt preliminära avresedatum är nu 14 maj.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: