Match #38



Jag kollade min mail igår kväll, och blev positivt överraskad.
Jag hade fått en ny matchnig.

Jag trodde inte att jag ska skulle få någon ny matchning förräns efter påskhelgen, därför blev jag positivt överraskad när jag såg att jag hade fått en ny matchning.

Igår fick jag min trettioåttonde match.

Familjen bor i: Crofton, Maryland.
Familjen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Flicka 9 år, Flicka 7 år.

Den närmaste större staden är Washington DC. Det tar 45 minuter att åka dit.
Crofton har ett väl etablerade au pair nätverk. Familjen har ett medlemskap till en pool och är aktivt engagerad i aktiviteter med familjer i området. Enkel åtkomst till tunnelbanan att resa till Washington DC, där Smithsonian och många andra kostnadsfria platser är tillgängliga för turné och evenemang att se. Det tar 35 minuter att åka till Baltimore, som erbjuder den inre hamnen. Det tar 20 minuter att åka till Annapolis, som är belägen på Chesapeake Bay.
Några intressen och aktiviteter som familjen tycker om är båtliv, utelek, Wii, musiklektioner och lek.
Båda barnen går i skolan. Efter skolan så deltar barnen i olika sporter, flickscouterna och musiklektioner. De är också med i ett simlag under sommaren.
De vill att au pairen ska känna sig som en del av familjen, men att också kunna ta riktningar om hur barnen ska vara disciplinerade. Au pairen bör också visa initiativ.
Familjen vill att au pairen ska dela med sig av sitt modersmål till barnen.
Au pairen bör vara mycket interaktiv med barnen och inte förvänta sig att ha dem underhållade med TV och filmer.
Au pairen måste ha goda kunskaper i engelska för att kunna hjälpa till med läxorna. De föredrar om au pairen har starka matematik kunskaper och kan tala tyska eller spanska.
De har katter och hundar.

Det här känns inte riktigt som familjen för mig.
Jag blir lite fundersam om den här matchningen, lite som förra matchningen jag hade. Familjen föredrar om au pairen kan prata tyska eller spanska. Och jag kan varken tyska eller spanska.
Eftersom man inte kan ringa till Stockholmskontoret under påskhelgen, så får jag vänta tills på tisdag och ringa och be om en ny matchning. För det här känns inte riktigt som familjen för mig, men jag ger dem en chans i helgen om de hör av sig.




Maja

Hur går det?:D

Kommentaren skrevs den: 2012-04-11 17:40:28
Elisabet

Maja: Jag fick den här matchningen på långfredagen, och eftersom det har varit påsk så har det inte hänt så mycket. Matchningen är kvar på min profil, men de har inte hört av sig än.

Har de inte hört av sig tills imorgon, så har jag bestämt att jag ska släppa den här matchningen.

Läs mer i inlägget: Update Match #38.

Kommentaren skrevs den: 2012-04-11 23:17:00
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: