Match #40



Igår fick jag min fyrtionde match.

Familjen bor i: Scarsdale, New York.
Familjen: Pappa, Mamma och tre barn.
Barnen: Pojke 8 år, Flicka 6 år, Flicka 3 år.

Den närmaste större staden är New York City. Det tar ca 1 timme att åka dit.
Scarsdale ligger bara 20 miles norr om Manhattan, vilket ger samhället enkel tillgång till en rad sociala och kulturella möjligheter, inklusive världsklass teater, opera, symfoni, museer, konstgallerier, restauranger, shopping och mycket mer. Staden White Plains, som kan nås från familjens hem med bil eller tåg, erbjuder också en rad sociala och kulturella möjligheter om än i mindre skala. Grannskapet familjen lever i har en aktiv förening som skapar en stark känsla av gemenskap. De är också medlemmar i Lake Isle Country Club som är en stad- ägd anläggning som är öppen för alla invånare som bor i de tre angränsande städerna Eastchester, Bronxville eller Tuckahoe. Lake Isle faciliteter inkluderar en komplex pool med fem pooler: en för vuxna (ålder 18 +), två barnpooler, en olympisk pool och en dykning tank. Lake Isle har också åtta tennisbanor och en 18-håls golfbana. Händelser för medlemmar i alla åldrar hålls hela sommaren.
Familjen tycker om utomhusaktiviteter som att gå till parken, gå, springa, cykla eller åka skidor under vintermånaderna. I varmare väder tillbringar de 2-3 helger per månad vid deras hus på Chesapeake Bay i Baltimore, Maryland där de åker båt, badar, fiskar och crabbing eller besöker museer och parker. När det gäller inne aktiviteter tycker de om att läsa, titta på (en begränsad mängd) av TV, umgås med familj och vänner.
Alla barnen går i skolan. Den äldsta pojken tar bussen till skolan kl. 7.30. Och kommer hem kl. 2.45. Den äldsta tjejen tar bussen till skolan kl. 8.30. Och kommer hem kl. 15.45. Den yngsta tjejen går på morgonklasser för fyraåringar.
Au pairen har i allmänhet ledigt under dagen då barnen är i skolan.
På eftermiddagen har barnen skolaktiviteter, som t ex läxor, religion, de brukar gå till parken, spela på gården, gå till biblioteket eller leka i deras lekrum eller har en playdate.
Familjen skulle uppmuntra deras au pair för att prata om sitt hemland ofta inklusive familj och nationella seder och helgdagar. Tillsammans skulle de vilja utforska andra sätt som de kan uppleva hennes kultur t.ex. genom matlagning eller ibland besöka restauranger som serverar mat från au pairens hemland, lyssna på musik, läsa böcker m.m.

Jag gillar verkligen den här matchningen. Jag fick en jättebra känsla när jag läste deras profil.
Det här känns som en av de bästa matchningar jag har haft.
Finns den här matchningen kvar på min profil på måndag, så ska jag ringa till Stockholmskontoret och säga att jag gärna skulle vilja prata med den här familjen. 

Min mamma ringde till tockholmskontoret igår, om min nya barnreferens. Så nu hoppas jag att barnreferensen kommer att laddas upp på min profil så fort som möjligt. Då kommer jag ha ytterligare 192 barntimmar.








Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: