Match #41



Igår fick jag min fyrtioförsta match.

Jag gillade verkligen match #40, och hoppades verkligen att jag skulle höra något av den, men så blev det inte.

Familjen bor i: Glen Head, New York.
Familjen: Pappa, Mamma och tre barn.
Barnen: Flicka 8 år, Flicka 6 år, Pojke 4 år.

Den närmaste större staden är New York City. Det tar 30 minuter att åka dit med bil. 50 min med tåg.
The Nassau County Museum of Art ligger ett par miles ifrån där de bor. Deras hem ligger på North Shore Long Island där det finns flera historiska platser. Under våren, sommaren och hösten är det mässor, musik i parken, Apple fests, Earth Day firandet. Det är en stad pool öppen under sommaren och en inomhuspool i närheten för vintrarna. Det finns många friskvårdsanläggningar i närheten.
Flickorna går i skolan. De åker till skolan kl. 8.15. Och de blir hämtade från skolan kl. 14.30.
Pojken går i förskola två dagar i veckan.
Efter skolan så brukar barnen leka hemma, gå till en vänner, biblioteket, lekparken, spela spel, pysslar, tills mamman kommer hem mellan kl. 17 och 18, och börjar med middagen.
De har katter och hundar.

Idag ringde jag till Stockholmskontoret och berättade att jag gärna skulle vilja prata med den här familjen.
Jag gillar den här matchningen. Känslan jag fick när jag läste deras profil, var ungefär lika som med match #40.
Barnen är lite äldre än vad jag har tänkt på innan, men det gör ingenting. Jag har börjat tänkt lite annorlunda nu med matchnigar med äldre barn. Jag är mycket öppnare nu känner jag, och det spelar inte så stor roll längre vilken ålder barnen är. Det har det aldrig gjort, men jag har mest tänkt på att jag vill vara au pair till yngre barn.

Mitt preliminära avresedatumär nu 29 maj.
Jag hoppas verkligen att jag kommer iväg till sommaren.  





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: