Match #43



Idag fickjag min fyrtiotredje match.

Några timmar efter att match #42 försvann från min profil, så fick jag en ny matchning.

Familjen bor i: Los Angeles, California.
Familjen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Flicka 10 år, Flicka 7 år.

Det kulturella och sociala möjligheterna är stora i Los Angeles: Getty Museum, Science Museum, pjäser, konserter, filmpremiärer och allt annat LA kan erbjuda.
Hela familjen äter frukost tillsammans på morgonen, och de skjutsar även tjejerna till skolan.
Efter att tjejerna har åkt till skolan så sköter au pairen sysslorna hemma för tjejerna, som deras tvätt och bäddning, organisera deras böcker, m.m.
Mellan ca kl. 11-15 så har au pairen fri tid, tills tjejerna kommer hem från skolan kl. 15.30. Efter skolan så gör de läxor, ibland fotbollsträning, och sen middag runt kl.18.00.
Familjen är mycket van att ha en au pair bo hos dem, och de älskar att lära sig allt om au pairens hemland, och lära henne om deras.
De gillar också när au pairen gör en lokal maträtt som de alla kan prova. De gillar också att lära sig ord på au pairens modersmål.
De har hundar.

Jag gillar den här profilen. Jag skulle gärna vilja prata med den här familjen.
Eftersom jag fick den här matchningen efter kl. 18, så kunde jag inte ringa till Stockholmskontoret och säga att jag är intresserad av att prata med dem. Så jag hoppas att inte matchningen försvinner automatiskt efter 48 timmar, för att inte familjen eller au pairen har hört av sig till kontoret.




ellen

Du kan skicka ett mail till Boston kontoret om att du är intresserad! Vet flera som gjort så när de är helg. Skicka till den emailen du får mail från när du fått en match!

Kommentaren skrevs den: 2012-04-21 12:31:56
Elisabet

Ellen: Tack så mycket för tipset! Det ska jag verkligen göra.

Jag har inte tänkt på att man kan skicka mail till Bostonkontoret, och säga att man är intresserad av värdfamiljen.

Och att man kunde skicka till samma mailadress som man får matchningar från, det visste jag inte.



Är du au pair i USA?

Kommentaren skrevs den: 2012-04-21 18:40:07
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/
Ellen

Jag ska åka iväg till Boston i slutet på Augusti, så ska bli! :)

Kommentaren skrevs den: 2012-04-23 23:08:50

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: