Match #47



Igår fick jag min fyrtiosjunde match.

Några timmar efter att match #46 försvann från min profil så fick jag en ny matchning.

Familjen bor i: Bedford, New York.
Familjen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Pojke 4 år, Flicka 1 år (fyller 2 år i juli).

Den närmaste större staden är New York City. Det tar 1 timme att åka dit.
Bedford är en stad i Westchester County, NY. I Westchester, NY finns det många teatrar, barer, restauranger och andra kulturella och sociala möjligheter. Bedford ligger nära gränsen till Connecticut.
De beskriver sig själva som en mycket jordnära och lättsam familj, som skulle älska att dela sitt liv med en au pair. De älskar att skratta och umgås tillsammans och skulle göra au pairen till en del av deras familj. 
Några intressen som familjen har är sport, att vara utomhus, filmer och camping.
Båda barnen går i förskola.
De har katter.

Jag gillar verkligen den här matchningen. Jag fick en jättebra känsla när jag läste deras profil.
Det här känns som en av de bästa matchningar jag har haft.
Eftersom Stockholmskontoret är stängt under helgen, så har jag skickat ett mail till Bostonkontoret och skrivit att jag gärna skulle vilja prata med den här familjen.
Jag har även skickat ett mail till både pappan och mamman på facebook. Som jag verkligen hoppas jag får svar på.

Jag vet inte om jag vågar hoppas för mycket, för de flesta matchningar som jag verkligen gillar, verkar försvinna från min profil.
Just nu blir jag bara glad om jag kommer iväg - någon gång. Helst till sommaren.





Maja

Hört något?:) har de svarat på meddelandena du skickade på Facebook?:)

Kommentaren skrevs den: 2012-05-01 21:19:04
Elisabet

Maja: Jag har inte hört något från match #47. Matchen försvann automatiskt från min profil. Har skickat mail till Bostonkontoret och skrivit att jag är väldigt intresserad av att matchas igen med den familjen. Jag skickade ett nytt meddelande till pappan och mamman idag på facebook. Jag hoppas verkligen att de hör av sig.

Läs mer i mina senaste inlägg.

Kommentaren skrevs den: 2012-05-01 23:27:59
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: