Update Match #38

Jag ringde till Stockholmskontoret igår, och berättade om mina funderingarna jag hade på den matchningen.
Att de stod i deras profil att au pairen skulle kunna prata tyska eller spanska, och det kan jag ju inte. Fick då reda på att familjen hade gjort en anteckning om att de söker andra au pairer också. Eftersom man inte kan ändra sin ansökan efteråt, så fick jag reda på det när jag ringde. Man kan inte ändra texten i sin profil efter att man har skickat in den, man kan bara lägga till text i profilen.
Sen också att au pairen skulle ha starka matematik kunskaper. Det trodde hon på kontoret jag pratade med att det är för att kunna hjälpa barnen med läxorna.
Det var de funderingar jag hade på den här matchingen, annars gillade jag deras profil.

Vi bestämde tillsammans att jag skulle vänta några dagar innan jag skulle släppa den här matchningen, eftersom jag för övrigt gillade deras ansökan, och att jag gärna skulle vilja prata med den här familjen.

Vi pratade också om ålder på barnen, och mina funderingar hur mycket man ska tänka på åldern på barnen när man får en matchning.
Jag har funderat mest på att jag vill vara au pair till yngre barn.
Eftersom jag har mest erfarenhet med barn som är under sex år, så är det de jag har funderat mest på att jag vill. Men samtidigt är jag inte helt främmade att ta hand om äldre barn också.
Jag fick många bra tips från Stockholmskontoret kring den frågan.
Hon jag pratade med tyckte inte att man skulle tacka nej till en familj enbart för att barnen inte är i den åldern som man har tänkt på innan. Utan gillar man familjen i övrigt, så ska man gå på familjen istället för att bara tänka på åldern på barnen. Värdfamiljen som man hamnar hos till slut behöver inte alls bli det som man har tänkt på innan, men kan ändå bli hur bra som helst. Men barnen ska vara i en ålder som man känner att man kan hantera och känna sig säker med.

Jag frågade också om min nya barnreferens när jag ringde igår. Som jag skickade in för fyra veckor sedan.
Då sa Camilla, som har hand om min ansökan, att hon hade försökt att få tag på min mamma i flera veckor, men aldrig kommit fram. Hon sa att min mamma gärna fick ringa till henne. Så mamma ska ringa till henne imorgon.
Och så fort de har pratat, så skulle hon lägga upp referensen på min ansökan.

Eftersom det har varit påsk, och jag fick den här matchningen jag har nu i fredags, på långfredagen, så har jag väntat några extra dagar innan jag släpper den här matchningen.
Det var det tipset jag fick idag när jag ringde till Stockholmskontoret, att familjen kan ha varit borta under påsken, och därför rekommenderade de att jag skule vänta några dagar extra innan jag släpper matchningen.

Har inte familjen hört av sig tills imorgon, så har jag bestämt att jag ska släppa den här matchningen.

Mitt preliminära avresedatum är nu 21 maj.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: