Lite trögt just nu

Jag har inte uppdaterat på några dagar nu. Just nu går det ganska trögt för mig. Match #72 försvann från min profil i torsdags, och sen dess har jag inte fått en ny matchning. Jag är ganska ovan att det går så många dagar tills jag får en ny matchning. För det mesta brukar det bara gå några dagar tills jag får en ny matchning, nu har det gått en vecka, och jag har inte fått någon ny än. Så just nu går jag bara och väntar...
 
Jag ringde till Stockholmskontoret i måndags, och frågade hur länge det kan ta tills man får en ny matchning. Och det kunde ta allt från någon timme upp till två månader. Det beror helt på hur ens profil ser ut. Jag hoppas verkligen inte att det tar två månader tills jag får en ny matchning. Eftersom jag brukar få en ny matchning ganska snabbt, så hoppas jag verkligen att jag får en ny matchning snart.
Jag frågade också om mina tankar om jag skulle anmäla mig till en till organisation. Jag sa att jag gärna skulle åka med CC, eftersom hittills har jag fått så bra hjälp och bra svar på de frågor jag har haft, så hittills har jag bara positivt att säga om CC. Det blev hon väldigt glad att höra. Hon jag pratade med sa att det är alltid roligt att få positiv feedback. Och de vill ju såklart att jag ska åka med dem, men de vill ju såklart att jag ska få åka iväg som au pair. Jag har ju varit i matchningsprocessen mycket längre tid än vad jag hade tänkt mig från början, och jag fick reda på en sak i måndags: Om vi ska vara realistiska så är det bra om jag hittar en värdfamilj innan slutet på september, för då har jag varit i matchningsprocessen i ett år, och efter det börjar det om. Man kan då bli matchad med värdfamiljer som man redan har blivit matchad med en gång tidigare. För det flesta värdfamiljer byter au pairer efter ett år, så då kan man blir matchad med samma värdfamilj igen. Och då kan det bli så att jag har en liten mindre chans att hitta en värdfamilj, eftersom jag kan bli matchad med samma värdfamiljer som tackade nej till mig tidigare. Men jag har två ytterligare barnreferenser upplagda på min profil nu, som jag inte hade i början på matchningsprocessen. Så det kan vara en liten fördel.
Jag har funderat tidigare om jag ska anmäla mig till en till organisation, och i så fall till SI, men i våras bröjade jag praktisera på en förskola, och då fick jag en ny barnreferens, och då hörde fler värdfamiljer av sig. Då bestämde jag mig att jag skulle vänta med att anmäla mig till SI.
Men nu funderar jag på det igen, eftersom jag fick reda på i måndags att jag från och med september kan bli matchad med samma värdfamiljer igen, så jag ska vänta tills slutet på augusti, början på september, och har jag inte hittat en värdfamilj tills dess, då ska jag anmäla mig till SI också.
Jag vill åka med CC, det har jag velat från början, och jag gillar mycket av det CC har och gör, med eftersom det har tagit så lång tid och jag har inte kommit iväg än, så nu har jag besämt mig att blir det så att jag åker med SI istället, så får det blir så. Tiden i USA blir väl ungefär samma, spelar ingen roll vilken organisation man åker med.
Men vi får se hur det blir...
 
Annat som har hänt är att jag har fyllt år, i lördags fyllde jag 22 år, födelsedagen spenderade jag med familjen i Sälen. Jag blev uppvaktad med tårta och presenter på morgonen, och på dagen så spelade vi bowling, och på kvällen så åt vi tacos. En helt okej födelsedag helt enkelt. :) Och jag fick bra presenter också, några av dem var: En ny plånbok, presentkort så jag kan köpa en ny väska, personlig väskhållare - en sån som man kan sätta på bordet, och de betalade bowlingen. 
Jag hoppas att nästa födelsedag kommer jag att fira i USA! :)
 
Jag vill tacka alla trogna läsare som tittar in här på bloggen varje dag, även om jag inte har skrivit något nytt de senate dagarna . Det är roligt att veta att det är några som läser mig blogg. :)




Linn - blivande au pair

Kommer du att söka familjer med både CC och SI då eller bara med SI? :)

Svar: Om jag nu kommer att anmäla mig till SI, då kommer jag att söka familjer med både SI och CC.
Vilken organisation åker du med? Är du nöjd med dem?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-08-02 18:29:09
Din blogg/hemsida: http://linnsomaupair.blogg.se
Linn - blivande au pair

Okej. Jag åker med CC och är jättenöjd med dem, men tror att SI också är bra, har bara hört bra om dem. :)

Kommentaren skrevs den: 2012-08-03 17:35:04
Din blogg/hemsida: http://linnsomaupair.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: