Match #74

 
Igår fick jag min sjuttiofjärde match.
 
Efter att inte ha fått någon ny matchning på över en vecka, så fick jag två matchningar på samma dag, och inom loppet av två timmar. Match #73 fick jag kl. 19.37 igår kväll, och den försvann innan jag hann läsa igenom den, och match #74 fick jag kl. 22.27. Så ibland går det snabbt, och ibland får man vänta flera dagar.
 
Familjen bor i: Rumson, New Jersey.
Familjen: Pappa, Mamma och tre barn.
Barnen: Pojke 5 år, Pojke 3 år, Flicka 2 månader.
 
Den närmaste större staden är New York City. Det tar 1 timme att åka dit.
De har hundar.
 
Det här känns inte som den rätta familjen för mig.
Har inte matchningen försvunnit automatiskt efter 48 timmar, så ringer jag till Stockholmkontoret på måndag och ber om en ny matchning.
 
Mitt preliminära avresedatum är nu 10 september.




ELIN [my way to america]

Hur kommer det sig att du inte hittat rätt familj ?...Har du många barntimmar?

Svar: Ja, du det undrar jag också ibland...Just nu går jag bara och väntar på den rätta familjen för mig. Jag har pratat med 6 olika familjer, en valde jag att säga nej till för det kändes inte som den rätta familjen för mig, och de andra valde att tacka nej, och valde någon annan som deras au pair. Jag har ca 900 barntimmar. Den senaste referensen blev upplagd på min profil för ca 1 månad sen, och det var en referens med 500 timmar, och av de timmarna så var ca 350 timmar med barn under 2 år. Så nu är jag också kvalificerad att jobba med småbarn. Sen jag fick den barnreferensen så har fler familjer hört av sig än innan. Så jag hoppas att även jag ska hitta den rätta värdfamiljen för mig snart.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-08-05 12:53:51
Din blogg/hemsida: http://elinsjourney.devote.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: