God Jul

Förlåt att jag inte har uppdaterat på länge...Men nu efter julhelgen så kommer jag att uppdatera mer om vad som händer. Jag hoppas att ni fortsätter att läsa.
 
Nu har julhelgen varit. Hoppas att ni har haft en bra jul.
Jag har i alla fall haft det. På julafton var vi först hos morfar och mormor på förmiddagen. Där fick vi jullunch, och julklappar. Jag fick hemstickade raggsockor, ett paket toffifee, och presentkort på Lindex.
På eftermiddagen var jag hemma med familjen, och farmor var här.
Vi tittade såklart på Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul. Det hör julen till.
Sen blev det Kan du vissla Johanna?
Efter det så åt vi julmiddag. Med julskinka, potatis, hemmagjorda köttbullar, prinskorv...och en del annat. Min favorit på julbordet är mammas hemgjorda havrekex med julskinka på.
Sen hade vi julklappsutdelning.
Jag fick många bra julklappar i år. Två av de bästa var, Stiftelsens nya CD, Ljungaverk, och en samlarbok om Twilight! De sakerna hade jag önskat mig! Några av de andra sakerna jag fick var en bäddvärmare, toffifee, och pengar.
Sen blev det fika, och Karl Bertils Julafton. Vi tittade även på Svensson Svensson - I nöd och lust, senare på kvällen.
Det blev en lugn och bra julafton hemma.
På juldagen så var vi hos min moster, hennes sambo, och deras dotter, min kusin.
Där fick vi först julmiddag och sen fika senare på kvällen.
Och hade julklappsutdelning även där. Och min kusin var julklappsutdelare. Och hon hade tomteluva på sig. Hon var så söt. :)
Jag fick ett halsband med stjärnor som min kusin hade valt.
Jag hade köpt ett One Direction påslakan till min kusin, och hon blev jätteglad när hon öppnade det, och jag fick en stor kram.
 
Den riktiga julkänslan fick jag dagen innan julafton när jag klädde granen och ställde upp alla tomtar, och gjorde tomteland. Som jag alltid brukar göra. Då förstod man att det var julafton imorgon.
Och i mitt rum har jag verkligen jul. Jag har över 30 tomtar i mitt rum. Det är mysigt med alla tomtar! Då vet man att det är jul!
 
Idag fyller mig lillebror 21 år. Grattis till dig!





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: