Lucia 2012

Idag var det den 13 december. Luciadagen.
På morgonen tittade jag lite på lucia på svt. Det sändes från Uppsala Domkyrka. Men det var inte alls lika bra som det har varit vissa andra år. Det var väldigt annorlunda mot vad det har varit tidigare år... mitt i den fina körsången så kommer en rappare in och sjunger, medan luciakören sjunger i bakgrunden. Det tyckte jag inte om alls. Annars var det fint. Det var kyrkans körer och gästande musiker som sjöng.
Strax efter åtta så åkte jag och mamma till Uppsala och Gamla Uppsala Buss, för att se och lyssna på Uppsalas lucia med tärnor, som skulle vara där halv tio. Så fint och mysigt!
Tycker det är så fint med luciatåg!
Sen såg jag Uppsalas lucia med tärnor igen på eftermiddagen, den gången var de på Akademiska sjukhuset, lekterapin.
Nu ska jag avsluta kvällen med att äta lussekatt och pepparkaka, och titta på några avsnitt av Mysteriet på Greveholm.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: