Match #11

 
I torsdags fick jag min elfte match.
 
Familjen bor i: Stamford, Connecticut.
Familjen: Pappa, Mamma och tre barn.
Barnen: Flicka 5,5 år, tvillingar 3 månader.
 
Den närmaste större staden är New York City. Det tar 45 minuter att åka dit med tåg.
 
Det här känns inte som den rätta familjen för mig.
Det står inte så mycket om den här familjen i deras profil. De har inte uppdaterat något i deras ansökan sen deras tvillingar föddes.
 
Matchningen är kvar på min profil, men de har inte kontaktat mig än. Jag är osäker till den här familjen, och jag vill inte vänta för länge på att familjen ska höra av sig. Hade de varit intresserade så hade de nog hört av sig redan.
Ska ringa till Stockholmskontoret imorgon och fråga vad de tycker.




nikkitexas.blogg.se

Skicka ett litet meddelande till dem och säg att att du gärna vill veta mer om dem :) så har du åtminstånde gett dem en chans att berätta mer om sig själva innan du tar beslutet om det är rätt familj för dig.
Själv flyttar jag till Ridgefield, CT den 18 januari. Cirka 30 min från Stamford. Kram på dig!

Svar: Jag ger alltid en familj en chans att höra av sig. Även om jag är osäker till en familj, så ger jag dem i alla fall några dagar på att höra av sig. Jag släpper aldrig en matchning direkt. Vad roligt att du har hittat den rätta värdfamiljen för dig. :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-12-18 20:28:01
Din blogg/hemsida: http://nikkitexas.blogg.se/
Anonym

Jag tycker det känns som om du hela tiden får matchningar du inte tycker om. Du kanske har nåt fel i din ansökan som gör att du blir matchade med dem familjerna. Har aldrig hört talas om någon med så många matchningar utan att hitta en familj. Sen att du inte har fixat en video än, det är ju litesynd. Du lade ju upp din ansökan på nytt för länge sen så de känns ju som du borde hunnit med det vid detta laget. Det känns som om du kommer med ursäkter och undanflykter hela tiden. Ut tycker du

Svar: En anledning till att jag har haft så många matchningar är att jag får en ny matchning ganska fort efter att en annan matchning har försvunnit från min profil. En del kan få vänta en vecka, ibland nästan en månad innan de får en matchning...Jag får en ny matchning efter några dagar, ibland samma dag eller dagen efter. Jag har gjort en ny video, håller på att laddar upp den nu.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-12-19 06:26:16
Anonym

Forts.
Jag tycker du borde ta dig en funderare på om du är aupair material. För du borde ju tycka att detta är väldigt jobbig, när du från början hade planer på att åka för längesen.

Svar: Det är jobbig ibland, för jag vill verkligen åka nu. Jag hade planer på att åka i januari, förra året. Men som jag har sagt tidigare, och som det är fortfarande, jag har inte förlorat hoppet. Sen jag gjorde en ny ansökan så är det flera familjer som har hört av sig, och det har ökat mitt självförtroende en del, att även jag kommer hitta den rätta värdfamiljen för mig.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-12-19 06:27:53
Anonym

Tycker också du borde ta en funderare på om detta verkligen är något för dig. Att vara au pair är väldigt krävande på många plan, vara långt ifrån hemmet, mycket är annorlunda, omringad av, i de flesta fallen bortskämda barn osv. Det finns andra sätt att åka som Au pair på, tex australien eller england. Då behöver man heller inte åka i ett helt år! Annars, hoppas du hittar en familj snart! Från en nuvarande Au pair i usa.

Svar: Jag vet att vara au pair är/och kommer vara ett krävande jobb ibland. Det är något som jag har tänkt på en del. Men jag vill inte ge upp det här än...Jag vet att man kan åka som au pair till Australien och England också. Jag har tänkt på Australien också, men varför jag valde bort det, Just nu i alla fall, är att det kostar mer än att åka till USA. Men jag skulle gärna åka till Australien också någon dag. Jag har valt USA, för att jag är beredd att vara borta ett år, kan till och med tänka mig att vara borta längre.
Jag hoppas också att jag hittar en värdfamilj snart!
Hur har du det i USA?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-12-21 16:57:47

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: