Skype 2, med Match #9

Ikväll har jag haft mitt andra skype-samtal med match #9. Idag pratade jag med värdpappan. Och även de tre små flickorna var med ibland. Och värdmamman sa hej hon också. Vi pratade i 26 minuter.
 
Eftersom vi pratar på svenska, så går det bra, och man behöver inte tänka så mycket innan man pratar. Man behöver inte översätta det man ska säga i huvudet innan man säger det. Så det är en stor fördel. Samtalet flyter på bättre tycker jag.
 
Som sagt, jag pratade med värdpappan ikväll. Det var lite nervöst i början, men ju längre vi pratade så gick det bättre och bättre. Äldsta dottern ville också vara med ibland. Hon pratade lite, och visade upp några leksaker som hon hade.
Sen kom också tvillingarna in och tittade lite. De tittade nyfiket på dataskärmen.
Han hade några frågor som de ville ha svar på.
Jag fick också svar på de frågor jag hade.
 
De skulle prata lite, sen så skulle de höra av sig, om vi ska skypa mer.
Jag har några frågor som jag inte riktigt har fått svar på än, och som jag har kommit på efter samtalet.
Så jag hoppas att de hör av sig.
 
Jag har fortfarande lite funderingar om den här matchningen, men jag hoppas de hör av sig igen.




Tess

Vad är det för typ av frågor som du ställer när du skypar? :-)

Svar: Några frågor som jag tycker är viktiga, och som jag frågade den här familjen var: Hur är barnen, vad tycker de om att göra? Vad finns det att göra med barnen, på gångavstånd, t ex finns det parker, lekplatser i närheten? Området där de bor? Finns det andra au pairer i området? Familjen, vad de tycker om att göra? Det är några frågor...Jag fokuserar mycket på familjen och fram för allt barnen, och inte så mycket på allt annat, t ex vad som finns att göra i området, städer i närheten-vad man kan hitta på när man inte jobbar. Visst, det är viktigt också, men det är nog inte det första man ska fråga...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-12-10 23:06:24

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: