Match #2, Australien

Match #1 skulle ringa i lördags, men hon ringde aldrig. Fick idag ett mail om att jag inte var den au pair som de sökte.

Så idag fick jag min andra match i Australien.

Familjen bor i: Palm Beach, NSW, Australien
Familjen: Mamma och tre barn
Barnen: Flicka 11 år, Flicka 10 år, Flicka 2 år.

I ansökan så fick familjen fylla i frågor. Och en fråga var: Har du barn under 2 år eller är du gravid? Då svarade hon Ja.
Det tyckte jag att det skulle vara två frågor. En fråga om hon har barn under 2 år? Och en annan fråga om hon var gravid?
Jag ringde till Stockholms kontoret och frågade om det. Hon tyckte också att det borde vara två olika frågor.
Och att det är väldigt viktigt att veta vilket av frågorna hon svarade ja på. För det stod inte i profilen om hon var gravid eller inte.

I Australien är lagarna lite annorlunda, så där får jag ta hand om barn som är under 2 år, om jag känner mig säker med det. Det får man själv avgöra hur man känner att ta hand om små barn.
I USA så måste man ha över 200 timmar med barn under 2 år, för att få vara au pair till barn under 2 år.

Jag läste inte igenom denna matchning så noga, för jag hade redan bestämt mig innan jag fick den här matchningen att jag ska fokusera på USA.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: