Match #23



Idag fick jag min tjugotredje match.

Tackade nej till match #22 på förmiddagen idag, och nu ikväll fick jag en ny matchning.
Jag tycker att Boston-kontoret jobbar snabbt med matchningsprocessen. Vilket jag tycker är bra!
Tackar jag nej till en familj eller att en familj tackar nej till mig, eller att tidsperioden har gått ut (48 timmar och inte familjen har hört av sig), så får jag en ny samma dag eller dagen efter. Så en eloge till CCAP i USA för att ni jobbar så bra i mathcningsprocessen för mig.

Matchningen jag fick idag tycker jag är bra. Skulle jag gärna vilja prata med den här familjen.

Familjen bor i: Sherman Oaks, Los Angeles, California.
Familjen: Pappa, Mamma och ett barn.
Barnet: Pojke 3 år.

Familjen bor i Sherman Oaks. Sherman Oaks är en stadsdel i Los Angeles.
De tar 10 min att åka till centrala Los Angeles.
De bor mitt i Los Angeles, som har världsklass museer, teatrar, konserthus, sport center, restauranger och nattklubbar.
Hollywood, Malibu, Santa Monica, Venice Beach och Pasadena ligger alla inom 30 minuter.
På grund av det fina året-runt vädret,tillbringar de mycket tid utomhus - på stränder, vandring och cykling i de närliggande bergen, eller besöker underbara getaways som Santa Barbara och Laguna Beach.
Några intressen som familjen har är sport, matlagning, teater och konst.
Både föräldrarna jobbar, så au pairen måste vara bekväm med att vara ensam med deras son ca 40-45 timmar i veckan.
Au pairen är alltid välkommen att följa med dem, och de kommer att inkludera au pairen i utflykter och resor.

De står att de söker en au pair som är mogen, ansvarig, med en vänlig och tålmodigt temperament och bra kunskaper i engelska. Och att hon ska vara över 22 år.
Och det är inte jag än. Jag fyller 22 i sommar.

Det jag läst om familjen så verkar de vara en bra och trevlig familj.
Jag blev väldigt intresserad av den här familjen när jag läste deras profil, och skulle vilja veta mer om dem. 
Vi har även flera gemensamma intressen.
Jag skulle gärna vilja prata med den här familjen.

Hade en ny engelskaintervju idag. Och jag höjde mitt betyg. Har nu betyg 6. Av 7. Så det är bra. 7 är, ungefär född i USA, och perfekt flytande engelska.
Hoppas att de stärker min profil ytterligare och att någon familj hör av sig.
Min nya video har nu också blivit uppladdad på mitt konto, så nu kan familjer se den. Som jag skrev i ett tidigare inlägg, jag känner mig mycket nöjdare med den här videon än den jag hade från början.




Maja

Hur går det med denna matchen? Har familjen hört av sig ännu?:)

Kommentaren skrevs den: 2012-02-11 19:14:12
Elisabet

Maja: Tyvärr så har den här matchningen också försvunnit från min profil. De hörde tyvärr inte av sig den här familjen heller. Ska ringa till CC imorgon, och kolla om de tackade nej eller om matchningen försvann automatiskt efter 48 timmar. När familjen inte har hört av sig efter 48 timmar så försvinner matchningen automatiskt från min profil.

Kommentaren skrevs den: 2012-02-13 00:41:24
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: