Match #24



Idag fick jag min tjugofjärde match.

Familjen bor i: Allentown, Pennsylvania.
Familjen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Flicka 10 år, Flicka 8 år.

Den närmaste staden är Philadelphia och New York City. Det tar en timme att åka till Philadelphia.
Allentown har många parker, restauranger och shoppingområden att umgås. De finns också flera health clubs, synangogor och kyrkor. De har mycket nära till Philadelphia och New York City som ger många kulturella och sociala förutsättningarna i.
Några intressen som familjen har är skridskoåkning, skidåkning, promenader, film, läsa, umgås med vänner och familj, och resor.
De beskriver sig själva som en varm och vänlig familj.
Familjen tycker om att ha en au pair bo hos dem, och de vill att au pairen ska känna sig som en del av deras familj. Och au pairen får även följa med på resor som familjen gör.
De tycker om att lära sig om andra kulturer och kommer att uppmuntra au pairen att dela så mycket som hon vill om hennes land med dem. De kommer också att dela deras kultur med henne.
Några uppgifter som au pairen har är att ibland köra barnen till skolan, tvätt, bädda barnens sängar, städa deras lekrum, matinköp, förbereda snacks till efter skolan, laga middag till barnen, och andra saker.

Jag gillar deras profil. Så hör de av sig så vill jag prata med den här familjen.
Men, om jag ska gå på magkänslan så tror jag inte att det här är familjen för mig.
Jag ger den här matchningen en chans, men har de inte hört av sig om några dagar, då ringer jag till Stockholms konotoret och ber om en ny matchning.




Anonym

Känns som att inga familjer på östkusten verkar vara den rätta för dig.

Kommentaren skrevs den: 2012-02-22 13:39:02
Elisabet

Svar: För mig spelar det ingen roll vart familjen bor. Jag går på det jag läser om dem i deras profil. Sen går jag på magkänslan, hur det känns när jag läser deras profil.

Gillar jag deras profil, så spelar det ingen roll om familjen bor på östkusten, västkusten, Texas, Colorado, New York, eller någon annanstans.

Kommentaren skrevs den: 2012-02-22 14:53:16
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: