Update Match #1, Australien

Jag pratade med mamman i familjen idag.
Jag var lite nervös innan hon ringde. Hur samtalet skulle gå, skulle samtalet flyta på bra, skulle engelskan flyta på bra?
Men det gick bra.
Nervös var jag tror jag för att det här var första gången som jag pratade med någon familj i telefon.
Hur samtalet skulle vara? Var min engelska tillräckligt bra?
Men samtalet flöt på bra. Vilket var väldigt skönt. Engelskan flöt på bra, och det var inte alls svårt att hitta ord, och det var inte alls svårt att förstå vad hon sa heller.
Vissa ord kom jag inte på vad det hette på engelska, men det gick bra ändå.

Vi pratade om barnen, vad de tyckte om att göra, hur mycket jag skulle jobba i veckan, hur mitt schema lite skulle se ut, området de bodde i och en del annat.
Hon hade skickat ett mail till mig för några dagar sen, där hon hade skrivit mycket information. Så jag visste redan en del om familjen och barnen.

Jag ska fundera lite mer på den här matchningen, vad jag tycker och känner om den här familjen.
Men samtalet gick bra, och infon jag har fått låter bra.

Hon ska ringa igen på fredag, så får vi prata mer då om allting.

 





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: