Match #17



Idag fick jag min sjuttonde match.

Familjen bor i: Washington, DC.
Familjen: Pappa, Mamma och ett barn.
Barnet: Flicka 5 år.

Familjen bor i USAs huvudstad, Washington, DC.
Washington D.C sammanfaller geografiskt med District of Columbia (D.C.), och tillhör alltså ingen delstat.
Familjen bor sju kvarter från US Capitol och National Mall, som har dussintals museer och kulturella möjligheter (de flesta utan kostnad). De bor två kvarter från äldsta matmarknad i staden, den historiska Eastern Market, som har en jordbruks- och loppmarknad på helgerna. Capitol Hill har massor av barer, restauranger och sociala möjligheter. 
I Washington D.C bor också många unga familjer, som många av dem har au pair eller barnflicka.
De tycker att de lever i en av de vackraste städerna i Amerika, rik på kulturella och sociala möjligheter.
Familjen älskar staden de bor i och kommer att hjälpa och uppmuntra deras au pair att lära känna staden lika bra som de gör.
De skulle älska att dela med sig av allt staden har att erbjuda med någon intresserad av att utforska den.
På fritiden så brukar de gå till Eastern Market, ha playdates, eller gå till de många parkerna som finns i Washington D.C.
Au pairen börjar kl. 7 på morgonen, och hjälper till med frukosten och få flickan redo för skolan. Kl. 8.30 så skjutsar au pairen flickan till skolan, och hämta henne igen kl. 15.15.
De har katter.

Av alla matchningar jag har haft, så har ingen av dem hört av sig än. Så jag hoppas att den här familjen hör av sig.
Jag skulle gärna vilja veta mer om den här familjen.







Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: