Match #19




Idag fick jag min nittonde match.

Familjen bor i: Short Hills, New Jersey
Familjen: Pappa, Mamma och tre barn.
Barnen: Flicka 9 år, Pojke 8 år, Pojke 4 år.

Den närmaste större staden är New York City. Det tar 45 min att åka dit med tåg.
I Millburn, som ligger 2 miles bort, och i Summit, som ligger 5 miles bort, finns det bibliotek, affärer, restauranger, parker och biografer. Det finns små museer i närheten av där de bor. Tåget till New York City är inom 10 till 15 minuters promenad från deras hus.
Barnen spelar tennis, fotboll, baseball och softball på fritiden.
På helgerna när hela familjen är ledig så tycker familjen om att spela tennis, gå till gym, hitta på olika familjeaktiviteter och att laga mat.
Familjen kommer att inkludera au pairen i deras familjaktiviteter och firade av amerikanska högitder.
Mamman i familjen är en stay at home mom.
De har katter.

Jag är lite fundersam om att mamman i familjen är en stay at home mom. Jag har hört både positivt och negativt om det.
Men jag ska inte säga nej familjen än, innan jag vet mer om familjen.
Det som stod om familjen i deras profil så verkar det vara en aktiv och trevlig familj.
Så om familjen är intresserad av att prata med mig, så skulle jag gärna vilja prata med dem.




sannas rum

Det är ganska jobbigt med en hemmafru som mamma, jag hade det i London och det kändes inte som att man kunde vara ledig, och hade alltid henne runtom sig som kollade vad man gjorde. /:

Kommentaren skrevs den: 2012-02-08 08:46:14
Din blogg/hemsida: http://sannasrum.se
Elisabet

Sanna: Det kan vara en nackdel.

Och om mamman är hemma så vill kanske barnen vara med henne istället för med mig/au pairen. Och då blir svårare för au pairen att göra sitt jobb.



Men det finns väl både fördelar och nackdelar med det. Det tror jag beror lite på hur mycket mamman är hemma på dagarna.

Vissa tycker det är jättebra, och trivs jättebra med att vara au pair i en familj med en hemmafru.



Var du au pair i London? Hur länge? Hur gamla var barnen du tog hand om?

Kommentaren skrevs den: 2012-02-08 23:12:31
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: