Match #66

 
Idag fick jag min sextiosjätte match. 
 
Jag skickade ett mail till match #65, där jag skrev att de inte kändes som den rätta familjen för mig.
Och idag ringde de från Bostonkontoret. Hon jag pratade med frågade varför jag ville släppa match #65.
För match #65 blev väldigt förvånade när de fick reda på att inte ville matcha med dem. Då skulle jag försöka förklara varför jag valde att säga nej till dem. Det blev lite nervöst för mig ett tag, för ibland kom jag inte riktigt på vad jag skulle säga. Och ibland förstod hon inte riktigt vad jag menade. Men jag berättade att jag hade skickat ett mail till match #65, där jag berätta mer om varför jag inte ville matcha med dem, och det uppskattade hon att jag hade gjort.
Sen frågade hon om jag ville bli matchad med en annan familj, och självklart ville jag det! Hon frågade om jag var kvalificerad att ta hand om barn under 2 år, och det är jag. För hon hade en familj som söker en au pair. Och hon skulle skicka min ansökan till familjen.
 
Familjen bor i: Falmouth, Maine.
Familjen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Flicka 5 år, Flicka 9 månader.
 
Den närmaste större staden är Portland. Det tar 10 minuter att åka dit. Det bor 2 timmar norr om Boston.
De kulturella och sociala möjligheterna är många. Det finns många, och hyllade restauranger, konstmuseum, symfoni och teater, och mycket annat. Falmouth är ett mycket aktivt konst samhälle, och det finns många gallerier. College och universitet i samhället är University of Southern Maine, Bowdoin College och Maine College of Art.
 
Jag gillar verkligen den här matchningen.
Barnen är i den åldern jag har tänkt lite på innan, och vi har flera gemensamma intressen.
 
Kort efter att jag fick matchningen, så fick jag ett mail från pappan i familjen. Han hade pratat med D från Cultural Care Au Pair, och fått lite information om mig. Och de ville gärna veta mer.
Så vi bestämde en tid de kunde ringa till mig, och de ska ringa imorgon vid 16-tiden.
Eftersom Stockholmskontoret är stängt på helgerna, så hoppas jag att det här matchningen finns kvar på min profil på måndag och inte försvinner automatiskt efter 48 timmar. Försvinner den automatiskt så ringer jag till Stockholmskontoret på måndag och säger att jag vill bli matchad med den här värdfamiljen igen. Om såklart inte värdfamiljen själva har tackat nej till mig.




vaknadeuppinorrland.blogg.se

Låter ju jättebra! :) Hoppas det går bra då de ringer :)

Kommentaren skrevs den: 2012-07-07 11:53:45
Din blogg/hemsida: http://vaknadeuppinorrland.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: