Match #69

 
Idag fick jag min sextionionde match.
 
Igår försvann match #68 automatiskt från min profil, eftersom det hade gått 48 timmar och ingen hade hört av sig till CC.
Jag fick ett mail igår där mamman i familjen där hon berättade lite mer om Arizona, och om området där de bor. Hon skrev också om vad barnen tycker om att göra, och vad deras nuvarande au pair brukar göra med barnen. Och hon hade några fler frågor till mig.
Idag fick jag svar på mailet jag skickade igår. Hon skrev att de är fortfarande intresserade av mig, men att de också pratar med andra tjejer. Och att vi skulle fortsätta hålla kontakten.
Jag gillade verkligen den här familjen. Men nackdelen var att det inte fanns några andra au pairer i området.
Jag får se om jag får något mer mail ifrån dem.
 
Familjen bor i: Kensington, Maryland.
Familjen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Pojke 5 år, Pojke 3 år.
 
Den närmaste större staden är Washington DC. Det tar 15 minuter att åka dit.
Det finns flera stora parker och lekplatser i området där de bor.
De har katter och hundar.
 
Jag har lite blandade känslor till den här matchningen.
Det är några saker som jag funderar på, som de hade skrivit om i deras profil.
Jag ger matchningen några dagar, och har de inte hört av sig, då ringer jag till Stockholmskontoret och ber om en ny matchning.
 
Mitt preliminära avresedatum är nu 27 augusti.
 
Jag fyller år snart, och det som absolut skulle göra min födelsedag allra bäst, var om jag hittade den rätta värdfamiljen tills dess. Men det är önsketänkande...jag får se hur det blir.
 
 
 




lofgren.blogg.se

Jag fick min familj på julafton, så håller alla tummarna för dig!

Kommentaren skrevs den: 2012-07-17 19:41:53
Din blogg/hemsida: http://lofgren.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: