Match #72

 
Idag fick jag min sjuttioandra match.
 
Det första jag såg när jag läste matchningen var att det var en familj med 5 barn. Och jag har skrivit i min profil att jag vill ta hand om max 3 barn.
 
Familjen bor i: Belmont Shore, California.
Familjen: Pappa, Mamma och fem barn.
Barnen: Pojke 10 år, Flicka 8 år, Flicka 3 år, Pojke 2 år, Flicka 1 månad.
 
Jag läste bara igenom deras profil lite snabbt, för det här är inte familjen för mig.
 
Den förra matchningen jag fick, då var det en familj med 4 barn. Då skickade jag ett mail till Cultural Care Operations Team, där jag bad om att få en ny matchning. Jag skrev också att jag max vill ta hand om 3 barn. 1 eller 2 barn skulle vara bra, men 3 barn går också bra. Det beror lite på vilken ålder barnen är.
Igår fick jag svar, att matchningen nu var borta från min profil, och att matchningsteamet nu leter efter en ny matchning till mig.
Och idag fick jag den här matchningen, en familj med 5 barn.
 
Jag ska ringa till Stockholmskontoret imorgon, och fråga varför jag får matchningar med familjer med 4 och 5 barn, när jag har skrivit max 3 barn i min profil.
 
Att det hände en gång, det gör inte så mycket, misstag kan alltid hända, men att det händer två gånger efter varandra. Det blir jag lite fundersam till.
 
Mitt preliminära avresedatum är nu 4 september.
Jag hoppas verkligen att nästa matchning är den rätta för mig.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: