Match #30



Idag fick jag min trettionde match.

Familjen: Needham Heights, Massachussets.
Familjen: Pappa, Mamma och ett barn.
Barnet: Pojke 3 år.

Den närmaste större staden är Boston. Det tar 40 min att åka dit.
Det finns många kulturella möjligheter i Boston och Needham är ett familj inriktad community med idrottsklubbar, community centers och teatergrupper.
Familjen tycker om att resa utomlands när de har längre semester. De har rest runt mycket i hela Europa, och även till länder utanför Europa.
Under längre helger så tycker de om att resa till olika städer runt USA, som t ex Maine, Chicago, NY City och Orlando.
På fritiden så brukar familjen gå till olika parker, leka i trädgården, och äta på restaurang.

Det här känns inte som familjen för mig.
Magkänslan som jag har när jag läser deras profil, känns inte alls lika bra som det gjorde med match #29.
Och det kan jag kanske inte begära, för när jag hade läst profilen till match #29, då kändes det verkligen jättebra.
Jag hade verkligen hoppats att match #29 skulle höra av sig, men så blev det inte.
Hör familjen av sig i helgen, då pratar jag med dem.
Men annars ringer jag till Stockholms-kontoret på måndag, och ber om en ny matchning. 




Maja

Hur går det?:-) Har du pratat med någon av dina amerikanska matcher?

Kommentaren skrevs den: 2012-03-12 19:45:21
Din blogg/hemsida: http://majaae.devote.se
Elisabet

Maja: Idag fick jag en ny matchning som bor i Dowell, MD.

Jag har tyvärr inte pratat med någon av mina amerikanska familjer. Jag har pratat och mailat med de matchningar jag hade i Australien.

Idag har jag skaffat Skype. Det kanske gör att fler familjer hör av sig. Hoppas jag.



Jag har tänkt lite på att kanske anmäla mig till en till organisation, i så fall SI.

Visst är du med i SI också, hur tycker du att de är?

Jag har funderat på att det kanske kan gå fortare om man är anmäld till två olika organisationer. Men jag har alltid tänkt mig att söka och åka med CC. Men man kan ju ändra sig. Har hört bra saker om SI också.

Och jag vet inte om jag orkar börja om med allt igen, med referenser och allt...

Jag ger det några matchningar till, har inte någon familj hört av sig, då ska jag verkligen fundera på hur jag ska göra. Om jag ska anmäla mig till SI också.

Kommentaren skrevs den: 2012-03-14 02:30:36
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/
Maja

Just nu är jag bara i matchningsprocessen med SI och jag tycker att det fungerar bra, men det är väldigt individuellt. Jag tror SI funkar kanon för framtida au pairer som har massa timmar och en väldigt bra ansökan eftersom det är familjerna själva som väljer vilka au pairer dom vill matchas med och prata med. Jag har haft tre matcher på en månad och har pratat med de allihopa!

Kommentaren skrevs den: 2012-03-14 13:00:11
Din blogg/hemsida: http://majaae.devote.se
Elisabet

Maja: Jag har ca 250 barntimmar i min ansökan nu, men jag kommer lägga till en till barnerfarenhet och få 192 barntimmar till. Så då har jag ca 442 barntimmar. CC ska bara ringa och bekräfta antal timmar och att allt stämmer. Det var en barnerfarenhet som jag inte tänkte på att jag kunde ha med. Min mamma har haft pysselgrupper i flera år för barn 5-12 år, och då har jag varit med och hjälp henne. Och CC tyckte det var en bra idé att ha med som referens.

Så jag hoppas det kommer stärka min ansökan.



Jag ska till en förskola på fredag, och de är intresserade att ta emot mig som praktikant. Jag hoppas de tar emot mig som praktikant, det skulle vara roligt. Och då kommer jag att få ännu mer barntimmar. Om det blir med barn under 2 år, det får vi se, jag hoppas på det, men det spelar ingen roll för mig. Jag blir bara glad om det vill ta emot mig som praktikant.



Jag ger det några matchningar till, och har ingen familj hört av sig, då ska jag nog ringa till SI om mer info om deras program, matchningsprocessen, och annat.

Kommentaren skrevs den: 2012-03-14 14:38:27
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/
Alexandra

Jag tycker du ska göra ett försök med SI också. Måste kännas jättetråkigt när ingen hör av sig. Deras ansökan var både 1000 gånger lättare och kortare att göra. Dessutom räknar kan man räkna med barntimmar som iprincip innebär att din kompis lillasyster har varit med och lekt någon gång. Kan ju vara bra om du är orolig över dina barntimmar :) Det enda som var jobbigt var att referenserna skulle vara skrivna för hand. Vet jättemånga som har fått sina familjer efter bara någon månad med SI efter att ha väntat en evighet med CC. Jag fick dock min med CC.

Kommentaren skrevs den: 2012-03-16 04:38:24
Din blogg/hemsida: http://lofgren.blogg.se/
Elisabet

Alexandra: Det känns tråkigt när ingen hör av sig. Ibland så känns det nästan hopplöst i vissa stunder. Men det här är något jag har drömt om länge, så jag tänker inte ge upp. Men det är tråkigt att inte så många har hört av sig.



Jag har en matchning nu, ringde till kontoret i Stockholm och vi bestämde att jag skulle vänta och se om de hör av sig till efter helgen. Har de inte hört av sig på måndag, då släpper jag den matchningen och fokuserar på nästa.



Jag ska ge det några fler matchningar, har ingen hört av sig, då ska jag fundera mer på SI.

Hur många matchningar hade du?



Det positiva är dock, att jag har fått en praktikplats på en förskola. Jag börjar där den 26 mars.

Så det ska bli roligt. Och det är på en småbarnsavdelning, så barnen är mellan 1-3 år. Det betyder att jag kommer få fler timmar med barn under 2 år. Hoppas det gör att det stärker min ansökan ytterligare.

När CC lägger in min referens med pysselgrupper, då kommer jag ca ca 442 barntimmar i min ansökan.

Och sen lägga till timmarna jag kommer få på förskolan.

Ska fråga om de vill vara referens när jag har varit där 1-2 veckor. Men jag hoppas och tror att det kan vara referens till mig, om de tycker att jag jobbar bra och är duktig.

Kommentaren skrevs den: 2012-03-16 18:51:14
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: