Praktik

Idag var jag på besök på en förskola.

Och det ville gärna ta emot mig som praktikant.
Nu ska jag bara få blanketten godkänd av min handläggare på Af, som jag ska träffa på torsdag.
Jag börjar praktiken den 26 mars.

Och det är på en småbarnsavdelning, så barnen är mellan 1-3 år. Det betyder att jag kommer få fler timmar med barn under 2 år. Hoppas det gör att det stärker min ansökan ytterligare.
Ska fråga om de vill vara referens när jag har varit där 1-2 veckor. Men jag hoppas och tror att det kan vara referens till mig, om de tycker att jag jobbar bra och är duktig.
Jag ville vara på småbarnavdelningen. Jag sa inget till dem tidigare, men jag hoppades på det.
Och det blev det.
Jag ville vara på småbarnavdelningen just för att då får jag mer barntimmar med barn under 2 år.
Också för att det är roligt med småbarn. Det kan vara jobbigt också, det vet jag. Och det gäller att ha tålamod ibland. Men man får så mycket tillbaks när man jobbar med barn. I alla åldrar. Inte bara med barn under 2 år.

På förra förskolan jag praktiserade på var barnen mellan 2-6 år. Så jag hade inte så mycket erfarenhet av barn under 2 år.
Och det kommer jag få nu.

Det ska bli roligt att få praktisera på en förskola igen. Jag trivdes väldigt bra på förra stället, jag hoppas att det blir lika bra på det här stället.






Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: