Update Match #32

I tisdags fick jag match #32, och i fredags ringde jag till Stockholmskontoret och frågade hur länge jag skulle vänta med att släppa matchningen om de inte har hört av sig.
Vi bestämde tillsammans att jag skulle vänta tills efter helgen, och hade de inte hört av sig tills på måndag, då skulle jag släppa den.
Jag var lite fundersam till den här matchningen, jag gillade det som stod om familjen i deras profil, men det stod inte så mycket om dem.
Men jag tänkte att jag ger dem en chans, om de ville höra av sig.

Matchningen var kvar idag på morgonen.
Så idag på eftermiddagen så ringde jag igen till Stockholmskontoret för att jag skulle släppa matchningen, för det hade inte hört av sig i helgen.
Men då hade familjen precis tackat nej till mig.

Familjen tyckte att vi inte hade tillräckligt mycket gemensamt.
Men det var bra att höra ändå, för det här är första gången jag får någon respons av en familj till varför de tackade nej till mig.
Jag tycker att det är bättre att en familj tackar nej, och att man får respons till varför.
Istället för att matchningen bara försvinner från min profil.
Ibland har det varit så att matchnigen har försvunnit från min profil efter 48 timmar, eftersom ingen hade hört av sig till CC. Då försvinner matchningen automatiskt.
Men om en familj tackar nej till mig, då tycker jag att det är bra om en familj lämnar respons till CC om varför de tackade nej, för då har jag chans att förbättra min ansökan.
Tycker de att min video inte var bra, då har jag chans att förbättra den. Eller om de tycker att jag har för lite barnerfarenhet, då kan jag skaffa mer barntimmar.
Så respons är alltid bra att få, även om familjen tackar nej.
Men som sagt, helst vill jag att familjen ska tacka ja...Men, den dagen kommer väl den också! 

Mitt preliminära avresedatum är nu ändrat till 23 april.




Maja

När hade du ditt första preliminära avresedatum?:)

Kommentaren skrevs den: 2012-03-20 14:47:37
Elisabet

Maja: Mitt första preliminära avresedatum var 16 januari.



Nu hoppas jag att jag får åka till sommaren.

Ju tidigare jag får en bra matchning, och ju tidigare jag får ett avresedatum, desto gladare blir jag.

Men jag hoppas verkligen att jag får åka till USA till sommaren.

Kommentaren skrevs den: 2012-03-20 15:04:54
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: