Match #49



Igår fick jag min fyrtionionde match.

Jag skickade ett mail till match #48 igår, och idag fick jag svar. Efter att ha pratat med flera au pairer så hade familjen bestämt sig för för att välja en annan au pair med lite mer erfarenhet inom de områden som de ansågs vara viktiga för deras situation.

Familjen bor i: Santa Fe, New Mexico.
Familjen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Pojke 4 år, Flicka 2 år.

Den närmaste större staden är Santa Fe. Det tar 10 minuter att åka dit.
Det finns många kulturella möjligheter i New Mexico. Det finns många Native American händelser, inklusive danser och konst. Det finns också ruinerna av forntida civilisationer att besöka. Det finns ett stark spansk inflytande i norra New Mexico, liksom senare mexikanska influenser. Santa Fe är ett nav för konstnärer och det finns flera möjligheter att delta i och uppleva konst här. Los Alamos är en enklav av forskare och har en intressant historia och museum.
Familjen skulle vara intresserade av att lära sig laga olika maträtter från au pairens hemland. De skulle också vara intresserade av barns lekar och aktiviteter från au pairens hemland. Familjen skulle också dela med sig av deras kultur och olika maträtter med au pairen.
Au pairen börjar kl. 7.30 på morgonen och hjälper till med frukosten. Föräldrarna åker till jobbet mellan kl. 7.30-8.00. Au pairen tar hand om barnen under dagen och föräldrarna kommer hem från jobbet mellan kl. 16.30-18.00.
De har hundar.

Jag har lite blandade känslor till den här matchningen. Men som med alla andra matchningar så ger jag dem en chans. Har de inte hört av sig tills på torsdag, då ringer jag till Stockholmskontoret och ber om en ny matchning.

Mitt preliminära avresedatum är nu 18 juni.