Match #53



Igår fick jag min femtiotredje match.

Familjen bor i: Centennial, Colorado.
Familjen: Pappa, Mamma och tre barn.
Barnen: Flicka 8 år, Pojke 8 år (Tvillingar), Flicka 2 år.

Den närmaste större stdaden är Denver. Det tar 20 minuter att åka dit.
De bor i närheten av Rocky Mountains. Det finns många möjligheter att vandra, rida, åka skidor, m.m.
Au pairen jobbar måndag, tisdag, torsdag, fredag, 10 timmar. Lördag 4 timmar. Ledig söndag.
Pappan i familjen jobbar hemifrån.

Jag har flera funderingar om den här matchningen.
Det första som jag reagerade på var att det står i deras profil att de inte är amerikanska medborgare. Det blev jag väldigt fundersam till. Någon av föräldrarna måste vara amerkanska medborgare för att de ska få ta emot en au pair.
Sen blev jag också fundersam till att de hade skrivit att de helst skulle föredra en äldre au pair, som är över 23 år. Och det är inte jag.
Och sen också lite andra saker som jag funderade på, som jag inte skriver här, för att inte lämna ut för mycket om familjen.
Jag ringde till Stockholmskontoret idag, och pratade med Carolina. Hon blev också lite fundersam till att de hade skrivit att de inte var amerikanska medborgare, så hon skickade ett mail till hennes kollegor på Bostonkontoret direkt. Vi kom överens tillsammans att jag ändå skulle ge dem en chans att de vill höra av sig.
De rekommenderar att man alltid ger dem en chans att höra av sig, och att man pratar med dem. Men att det är mitt beslut. Vill jag släppa en matchning direkt, så får jag göra det.
Har det inte hört av sig till imorgon eftermiddag, då ska jag släppa den här matchningen.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: