Match #54



Idag fick jag min femtiofjärde match.

Familjen bor i: Silver Spring, Maryland.
Familjen: Mamma, Mamma och ett barn.
Barnet: Flicka 3 år.

Den närmaste större staden är Washington DC. Det tar 25-40 minuter att åka dit.
Möjligheter finns i överflöd. Detta är sannolikt en av de mest kulturellt skilda områden i USA. Washington DC har många museer, monument, teatrar och evenemang (alla museer och National Zoo är gratis inträde). Det statliga området erbjuder varierande händelser (konserter i parken, parader, kulturevenemang m.m.) under hela året, parker, cykel/vandringsleder, teater, symfoni, m.m. Det finns också möjlighet för segling, kajakpaddling och annat. De bor ungefär 1 timme från Baltimore och 4 timmar från NY City. Flera bussbolag har dagliga turer till New York City för mycket rimliga priser. De har professionell baseball, basket och fotbollslag i närområdet. Det finns gallerior överallt, många restauranger att träffas på, och även kaféer och bagerier för de lite lugnare eftermiddagarna.
Några intressen som familjen har är cykling, promenader, besöka museer, gå till djurparken, och umgås med familjen. 
De har katter och hundar.

Till skillnad från match #48, så är det här en familj med två mammor. Match #48 stod det att det var en familj med två mammor, med ett av namnen som en hette, var också ett namn som jag tror en man kan heta. Och den jag pratade med presenterade sig att han var den personen, och han lät som en man. Men den här matchningen vet jag säkert att det är en familj med två mammor.
Att det är en familj med två föräldrar av samma kön, gör mig ingenting.

Som med alla matchningar så ger jag dem en chans, och jag skulle gärna vilja prata med den här familjen.




Maja

Hur går det för dig? :)

Kommentaren skrevs den: 2012-05-28 17:08:50
Din blogg/hemsida: http://majaae.devote.se
Elisabet

Maja: Jag har haft två nya matchningar, men de försvann från min profil innan jag hann läsa igenom dem.

Just nu väntar jag på en ny matchning.



Hur går det för dig?

Kommentaren skrevs den: 2012-05-31 23:45:33
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: