Match #51



Igår fick jag min femtioförsta match.

Match #50 fick jag igår kväll kl. 21.51. Och när jag kollade mailen ca kl. 22.00, då var den borta. Sen fick jag en ny matchning kl. 23.10 samma kväll. Så snabbt kan det gå mellan mina matchningar jag får.
Det är en av anledningarna till att jag har haft så många matchningar.

Familjen bor i: Yorktown Heights, New York.
Familjen: Pappa, Mamma och tre barn.
Barnen: Pojke 9 år, Flicka 7 år, Flicka 5 år.

Den närmaste större städerna är White Plains och New York City. Det tar 20 minuter att åka till White Plains.
Det finns så många saker att göra i Yorktown, liksom alla de omgivande städerna. De finns parker, museer, sjöar, berg, stränder, restauranger. Manhattan är en kort tågresa bort, och möjligheterna är oändliga där! Den lokala Starbucks är ett stort hangout för au pairer i området, och på kvällarna träffas många au pairer där och umgås.
Alla barnen går i skolan. Pojken tar bussen till skolan kl. 7.50. Och blir avsläppt hemma efter skolan kl. 15.10.
Flickorna tar bussen till skolan kl. 8.40. Och blir avsläppt hemma efter skolan kl. 15.20.
Innan barnen åker till skolan så hjälper au pairen till med frukosten, se till så att barnen klär på sig, och packar deras matlådor.
Familjen älskar att vara aktiv. De gillar att åka skidor på vintern, vandra, cykla, gå till stranden, och gå och bada i stadens pool på sommaren.
Mammam i familjen är en stay at home mom.
De har katter.

Det jag funderar lite på med den här matchningen är att mammam i familjen är en stay at home mom. Jag vet inte riktigt hur jag skulle känna att vara au pair i en familj med en stay at home mom. Jag har hört både positiva och negativa saker om det. 
Barnen är lite äldre än vad jag har tänkt på innan, men annars gillar jag den här matchningen.
Jag ska vänta till imorgon och se om de hör av sig.
Hör ingen av sig till CC, alltså om varken familjen eller au pairen hör av sig till CC inom 48 timmar, då försvinner matchningen. Och jag vill inte riskera att den här matchningen försvinner imorgon, och att jag får en ny matchning imorgon kväll. För får jag en ny matchning imorgon kväll, så kan jag inte höra av mig till Stockholmskontoret och säga att jag är intresserad av att prata med den. Det har hänt mig flera gånger. Att jag har fått en matchning på fredagkvällen, som jag gillar, och att jag inte har kunnat ringa till Stockholmkontoret och säga det, eftersom det är stängt. Och då försvinner matchningarna automatiskt efter 48 timmar, även om det är helg.




Anonym

Hört ngt från familjen?:)

Kommentaren skrevs den: 2012-05-14 19:33:23
Elisabet

Svar: Jag fick den här matchningen i onsdags, och jag ringde till CC och sa att jag var intresserad av att prata med dem, och jag skickade även meddelande till dem på facebook. Men de hörde aldrig av sig. Så i måndags så bestämde jag mig för att släppa den här matchningen. Så nu väntar jag på nästa matchning.

Kommentaren skrevs den: 2012-05-16 22:01:02
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/
Anonym

Har du funderat något mer på SI? :)

Kommentaren skrevs den: 2012-05-18 17:52:25
Anonym

Har du funderat något mer på SI? :)

Kommentaren skrevs den: 2012-05-18 17:52:26

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: