Pratat med Match #48

I onsdags skickade jag svar på mailet jag fick av match #48, och i torsdags fick jag svar. Och där stod det vilken tid som de skulle ringa. Och igår kväll ringde de från USA. Det här var den första familjen som jag prata med från USA. När jag svarade var det först en person från CC som pratade, och frågade om jag hade tid att prata, och sen kopplade det till den som ringde.

Det första jag reagerade på var att den som ringde var en man, och i deras ansökan står det att det är två mammor.
För när han presenterade sig och sa vad han hette, så hette han samma sak som det står i profilen att en av mammorna heter. Och namnet är ett namn som både män och kvinnor kan heta, tror jag. Jag frågade aldrig om han var en man eller kvinna, men han lät absolut inte som en kvinna. Han hade en för mörk röst för att vara en kvinna. Så jag tror att det har blivit ett misstag i deras profil.

Samtalet gick bättre än förväntat tycker jag. Jag hade precis kommit hem från praktiken, och jag hade varit hemma ungefär 30 minuter innan han ringde, så jag var inte så förberedd, men jag hann skriva några frågor som jag ville ha svar på.
Det blev mest att han pratade och att jag svarade på frågorna han hade, men jag fick svar på frågorna jag hade.
Han pratade om familjen, vad de jobbade med, vad de tyckte om att göra på fritiden, deras intressen, barnens intressen och vad de tyckte om att göra, hur länge barnen går i skolan på dagarna, m.m. Och jag fick också svar på frågorna jag hade som, finns de andra au pairer i området?, hur området är där de bor?, vad det finns att göra i området? hur mycket au pairen jobbar?, årstider?, m.m.
Samtalet flöt på bra hela tiden, och vi pratade i ca 45 minuter. 
Han skulle bestämma tid att prata med en till tjej, sen skulle han höra av sig igen.

Jag gillar deras profil och även samtalet gick bra, men magkänslan säger att det här känns inte som den rätta familjen för mig. Och man ska gå på vad magkänslan säger har jag hört. Men jag får vänta och se tills han höra av sig igen. Det kanske känns bättre efter att vi har pratat flera gånger.

Men att det är en familj som har hört av sig, har höjt mina förhoppningar att även jag kommer att hitta min värdfamilj. Det känns mycket bättre nu än vad det gjorde innan den här familjen hörde av sig.
Jag har ju hittills haft 48 matchningar, och en matchning hörde av sig via mail och en annan matchningar hörde av sig via mail och ett snabbt samtal och den här matchningen jag har nu hörde först av sig via mail och så har jag ju också nu pratat med pappan i familjen. Så av de 48 matchningar jag har haft hittills, så är det bara tre av dem som har hört av sig.
Så även om det kanske inte blir den här familjen, så har jag högre förhoppningar att även jag kommer att hitta min värdfamilj.





Anonym

Pratat mer med familjen? :D

Kommentaren skrevs den: 2012-05-07 18:48:15
Elisabet

Svar: Nej, jag har inte pratat med familjen något mer. Jag skickade ett mail till pappan alldeles nyss, där jag skrev att jag gärna skulle vilja ha ett svar snart. Om de vill fortsätta vara machade och kanske prata eller maila mer, eller om de har valt någon annan au pair.

Kommentaren skrevs den: 2012-05-07 22:47:50
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: