Match #1

 
Idag fick jag min första matchning efter att ha bivit antagen till programmet igen.
 
Idag fick jag även ett mail från Cultural Care Au Pair Matching Team, där de stod att de jobbar med att hitta en värdfamilj till mig. Och också lite tips på vad man ska tänka på när man ska välja sin värdfamilj.
 
Familjen bor i: Zionsville, Indiana.
Familjen: Pappa, Mamma och fyra barn.
Barnen: Flicka 8 år, Flicka 7 år, Flicka 5 år, Flicka 1,5 år.
 
Den närmaste större staden är Indianapolis. Det tar 30 minuter att åka dit.
Det tar 2,5 timmar att åka till Louisville, Kentucky. Det tar 3 timmar att åka till Chicago, Illinois.
De två äldsta flickorna går i skolan varje dag. De två yngsta flickorna går i förskolan tre dagar i veckan, och de två andra dagarna är de hemma med au pairen.
Au pairen kommer ha tillgång till bil.
De har katter.
 
Fyra barn som ändå är så unga, tycker jag är för många barn för mig. Så det här är inte den rätta familjen för mig. Eftersom man inte kan ringa till CC på helgerna, så ger jag dem till efter helgen att höra av sig.
Har de inte hört av sig på måndag så ska jag ringa och be om en ny matchning.




S

Men ge dem en chans! Barnen går ju i skolan och du har egen bil. Skadar ju inte att skypa med dem. Tänk om det är en supermysig familj!!

Svar: Jag ska ge dem en chans! Jag ringde till Stockholmskontoret och tackade nej till matchningen tidigare idag, men nu har jag fått ett mail från värdmamman. Så ska maila tillbaks till henne...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-11-11 22:44:32
Anna

Jag håller med S, Elisabet ge matchningen en chans!! Som sagt, två av barnen går i skolan och de två yngsta går på daycare tre gånger i veckan. Bättre än så kan det ju nästan inte bli! Låter mycket lättare än att ha tex två barn hemma fem dagar/veckan (som jag). Herregud!

Svar: Jag ska ge dem en chans...Var är du au pair någonstans? Hur gamla är dina värdbarn?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-11-12 18:49:02

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: