Match #4

 
Idag fick jag min fjärde match.
 
Familjen bor i: Long Beach, California.
Familjen: Pappa, Mamma och fem barn.
Barnen: Pojke 10 år, Flicka 8,5 år, Flicka 4 år, Pojke 2 år, Flicka 4 månader.
 
Den närmaste större städerna är Huntington Beach och Manhattan Beach. Det tar 25-30 minuter att åka dit.
28 minuter till Los Angeles. 34 minuter till Orange County. 39 minuter till Hollywood. 2 timmar till San Diego. 3,5 timmar till Las Vegas.
 
Jag har skrivit i min ansökan att jag vill ta hand om max 3 barn, och max 4 barn om något av barnen går i skolan.
Så jag vet inte varför jag får en matchning med en familj som har 5 barn?
 
Har skickat ett mail till Bostonkontoret och bett om att få en ny matchning, med max 3 barn.




Ebba

Hej! Läser din blogg och hoppas verkligen att du hittar en familj snart! Tänkte bara fråga dig, hör du någonsin av dig till familjerna? När jag började min matchningsprocess fick jag höra att mycket ansvar låg hos den blivande Au Pairen, så jag skulle råda dig att själv höra av dig och visa intresse mot familjerna!

Återigen, lycka till! Kram

Svar: Hej! Vad roligt att du följer min blogg! :) Det matchningar som jag gillar och som jag är intresserade av att prata mer med, de skickar jag ett meddelande till. När jag gick in i matchningsprocessen första gången så gick det inte att kontakta värdfamiljerna (om de inte hade en öppen ansökan, vilket inte många hade), utan det var värdfamiljerna som kontaktade au pairen om de var intresserade att prata med en. Men nu går det att skicka ett kortare meddelande till matchningarna man får, så det tycker jag är bra!
Tack!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-11-20 03:29:31
Din blogg/hemsida: http://www.ebbaiboston.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: