Update Match #7

Jag ringde till Stockholmskontoret idag, och berättade om matchningen. De rekommenderade att jag i alla fall skulle vänta några dagar till innan jag släppte den.
Eftersom de flesta värdsföräldrar jobbar mycket, och kanske bara hinner läsa och svara på mail på helgerna, så rekommenderade hon att jag skulle vänta tills efter helgen innan jag släpper dem.
 
Och nu ikväll fick jag äntligen ett svar tillbaka från värdmamman. Hon skrev att hon hade jobbat mycket och bad om ursäkt att hon inte hade svarat tidigare, hon har tänkt att svara på mina frågor som jag hade, men sen hade hon glömt bort det.
Hon skrev att hon skulle försöka hitta tid att skype med mig imorgon eller på söndag, om jag är inloggad på skype eller hotmail. Annars på måndag.
 
Jag började fundera lite mer om den här matchningen nu. Hon svarade inte på frågorna jag hade, och hon skrev inte viljen tid som skulle passa henne bäst att skypa. Utan att vi kunde skypa någon dag i helgen om båda var inloggade samtidigt. Vilket kan vara svårt, eftersom Sverige och Seattle, WA är 8 timmars tidsskillnad, så är det inte så stor chans att båda är inloggade samtidigt om man inte har bestämt tid innan. Känslan jag får är att det känns inte direkt som att de är direkt engagerade att hitta en ny au pair just nu. Jag kan ha fel, men det är den känslan jag får.
 
Men jag är fortfarande intresserad av att prata mer med dem.
Jag har svarat på mailet och skrivit vilken tid som passar mig bäst att skypa.
Och fick svar tillbaka att hon skulle försöka att hinna med att skypa i helgen. Hon skulle maila innan, för att se om jag hade tid.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: