Match #31

 
I lördags(30/3) fick jag min trettioförsta match.
 
Jag trodde inte att det skulle hända så mycket i matchningsprocessen under påskhelgen, men jag fick en ny match, på påskafton.
 
Familjen bor i: Fort Lauderdale, Florida.
Familjen: Pappa, Mamma, och två barn.
Barnen: Pojke 2 år, Pojke 1 år.
 
Det står knappt något alls om den här familjen i deras profil.
Eftersom de inte har hört av sig än, så tänker jag ringa till Stockholmskontoret imorgon och släppa den här matchningen.
 
Hoppas ni som läser här har haft en bra Påsk. Det har jag i alla fall haft...
Imorgon åker jag till Sälen, och blir där i några dagar... Vet inte hur internet funkar där uppe, men händer det något i matchningsprocessen för mig, så hoppas jag att jag ska kunna uppdatera det här på bloggen. Annars får ni en uppdatering när jag kommer hem.




Anna

Jag förstår verkligen inte hur tänker! Du har inte alls lång tid kvar innan du måste bestämma dig för en familj, och ändå ska du släppa denna matchning istället för att ge dem en chans? Du måste själv ligga på och visa intresse gentemot familjerna, det är tvåvägskommunikation!

Svar: Jag ger alla familjer en chans... om det inte känns helt fel från början. Jag vet att det är tvåvägskommunikation! Alla familjer som jag gillar, skickar jag ett meddelande till att jag gärna skulle vilja prata med dem.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-04-03 21:17:58
Louice

Till ovanstående, Anna: Det är inte alltid man har tillgång till all information om värdfamiljen, som mailadress, eftersom att de inte öppnat hela sin ansökan för en. Så hur ska hon då visa intresse för dom och kommunicera med dom? Jag tycker iaf att om du tycker det lilla om familjen du läste var intressant kanske du kan säga det till dom på kontoret och se vad de kan göra? :)

Svar: Det är väldigt sällan man ser familjens kontaktinformation, som tex mailadress. Jag har bara varit med om det några gånger. Det enda man kan göra är att skicka ett kort personligt meddelande till familjen om man gillar dem, och vill prata mer med dem. Jag ringde till Stockholmskontoret i tisdags(2/4) med mina funderingar om den här matchnigen, och jag bestämde mig för att ge dem en extra dag att höra av sig om de var intresserade. Men eftersom det gick flera dagar och de inte hörde av sig, så valde jag att släppa dem.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-04-04 10:50:28

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: