Match #18 - Au Pair in America

 
Idag fick jag min artonde match med Au Pair in America.
 
Familjen bor i: Old Tappan, New Jersey.
Familjen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Pojke 2 år, Flicka 5 månader.
 
Det tar ca 45 minuter att åka till New York City.
Mamman är en "stay-at-home-mom".
Det är en aktiv familj, som tycker om att vara ute, och hitta på olika aktiviteter.
 
Jag gillar verkligen den här matchningen, och jag gillar deras essay.
 
Jag fick ett mail från värdmamman, där hon skrev att hon gärna skulle vilja skypa med mig.
Jag svarade såklart direkt, och vi ska skypa på måndag.




Louice

Old Tappan området är jättefint! Jag bodde en bit norrut från där när jag bodde i New York. Det finns jättemycket au pairer (dock inte så mycket folk i övrigt i våran ålder då det är förorten och mycket barnfamiljer osv istället, men NYC ligger ju såpass nära så) i området, och ett gigantiskt köpcentrum bara över "gränsen" in i New York.

Svar: Tack för kommentaren! Roligt att höra att det finns många au pairer i området. Vad heter köpcentret?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-08-10 19:55:09
Ninni

Jag älskar NJ. där spenderade jag mitt år i världens bästa familj! Lycka till!

Svar: Tack så mycket! Hur gamla var barnen som du tog hand om?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-08-11 22:20:43
Ninni

Jag tog hand om två tjejer, 4 och 6 år. De tkr jag är en bra ålder. Var tillbaka och hälsade på tre månader i höstas. Då var tjejerna 8 och 9 och klarade av allt själva. :)

Kommentaren skrevs den: 2013-08-12 15:01:09
Louice

Köpcentrumet heter Palisades Center typ, men har hörde aldrig någon kalla det något annat än Palisades Mall eller bara the Mall typ :) Tror det är det åttonde största i USA!

Kommentaren skrevs den: 2013-08-12 16:35:47

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: