Skype 2, Match #12 - Au Pair America

Idag så har jag skypat med match #12.
 
Jag pratade mest med värdpappan. Jag fick en rundtur av hur deras hus såg ut, och bakgården där tvillingtjejerna gillar att vara.
Vi pratade i 37 minuter.
 
De har en stor bakgård med gungor och klätterställning där tjejerna kan vara själva, så länge au pairen har lite uppsikt. Hon kan vara inne med killen i ett rum med fönster ut mot bakgården, och tjejerna kan ändå vara ute och leka.
 
När pappan gick runt i huset så sa han till tjejerna; vill ni säga hej till Elisabet?
De sa hej båda två, och sen sa den ena: jag hade en tjej i min förra skola som hette Elisabet.
 
Jag fick även hälsa på lilla killen igen, han var lika glad och skrattade lika mycket som när vi skypade sist.
 
Au pairen kommer att ha sitt eget rum, med tv och dvd. Även sitt eget badrum.
 
Han berättade att de har tre bilar. Men tidigare så har de sagt att au pairen inte kommer ha tillgång till egen bil.
De har en stor Volvo XC70 som familjebil, den bilen där alla barnen kan få plats. Det är den bilen som au pairen kommer att köra tvillingtjejerna till och från förskolan i.
Om au pairen ska åka någonstans när hon är ledig, så brukar de oftast se till att det finns någon bil hemma som hon kan låna.
 
De vill att au pairen kommer till dem den 10 oktober.
 
Jag har lite att fundera på...
 
Är det någon här som har erfarenhet av att ta hand om tre barn under 5 år?




Anonym

Bara kör nu!! det kommer inte bli så svårt som du föreställer dig!

Kommentaren skrevs den: 2013-08-14 06:30:32
Josefin

Nu har ju jag ingen erfarenhet av flera barn under tre ännu. Men när jag tackade ja till att ta hand om trillingar på 3 år så tänkte jag att det kan vara skönt eftersom de kan alla leka med varandra, om du förstår. Det kan vara skönt också att ha dem i någorlunda samma ålder för då blir det lättare att planera aktiviteter osv. Små barn är dessutom ganska lättroade! :)

Kommentaren skrevs den: 2013-08-14 09:34:53
Din blogg/hemsida: http://josefineaupair.blogg.se/
Anonym

Kor och lycka till!!!!

Kommentaren skrevs den: 2013-08-14 15:55:18
Linnea

Kom igen nu!! Du har pratat med så många familjer, du har viljat detta så länge så testa. jag är själv en au pair just nu och kan bara säga att det är lättare med mindre barn. du är den som bestämmer och som Josefine skrev innan så är det bra när de kan leka med varandra. KÖR, KÖR, KÖR.

Kommentaren skrevs den: 2013-08-14 17:34:09
Victoria

Ja det är så skönt med yngre barn för de säger inte emot lika mycket, har inte det här tänket att "mamma och pappa bestämmer". Lättare att komma på altiviteter till yngre barn då de inte kräver lika mycket utan tycker att enkla grejer är jättespännande!

Kommentaren skrevs den: 2013-08-15 03:24:14
Louise Johansson - Au pair i NJ

Jag har 3 barn: 2, 3 och 5 år och det är underbart! KÖR PÅ DETTA! :)

Kommentaren skrevs den: 2013-08-15 03:24:17
Din blogg/hemsida: http://louiseaupair.webblogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: