Skype med Match #18 - Au Pair in America

Ikväll så hade jag ett skype-samtal med värdmamman. Vi pratade i 34 minuter.
 
Vi pratade om olika saker, och hon verkar vara trevlig och jag tyckte det var lätt att prata med henne.
 
Old Tappan är en liten förort till New York City, men det är ändå större än där jag bor nu.
Det finns många au pairer till Old Tappan.
 
Värdmamman är hemma, och det är ganska nytt för henne, så hon är öppen för förslag på hur au pairen och hon ska samarbeta. Och eftersom mamman är hemma så kan au pairens schema variera lite. Det berodde lite på au pairen, är au pairen morgonpigg och tycker om att börjar jobba tidigt, så får hon det, tycker hon om att börja lite senare, så fick hon det. Det kommer inte bli så mycket jobb på helgerna, kanske någon gång ibland om föräldrarna vill gå ut på kvällarna, med då sover barnen, så då är det mest att någon är hemma ifall barnen skulle vakna. Det är så de hade tänkt schemat nu i alla fall.
 
Au pairen kommer ha tillgång till värdmammans bil, när hon inte behöver den.
 
De vill att au pairen ska bli en del av deras familj, som äter middag med dem på kvällarna och som följer med på utflykter.
 
De är judar, men följer inte koscher. De firar halloween, och de andra klassiska amerikanska högtiderna.
Är det någon som är au pair/har varit au pair i en judisk familj som kan berätta lite om hur det är? Har ni saknat att fira jul?
 
Hon skulle prata med några flera personer, men vi skulle höras mer på mail om några dagar...




Elin

Härligt att det gick bra med intervjun på Skype!! :)

Svar: Ja, jag tyckte det gick bra.
Hon skulle prata med några andra personer, sen skulle hon höra av sig senare i veckan igen.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-08-13 00:24:03
Din blogg/hemsida: http://apelin.blogg.se
Astrid

Jag är au pair i en judisk familj och jag tycker bara det är roligt att få veta hur deras religion ser ut och så. Min värdpappas pappa är kristen så på så sätt fick jag ändå fira jul med dem vid sidan om Hanukkah :) De har sin egen påsk, Passover, men jag fick ändå påskpresenter av dem så de är väldigt öppna med att jag ska kunna dela med mig av mina traditioner och så vidare. Det finns absolut inga nackdelar med att bo i en judisk familj och generellt är de väldigt måna om att alla omkring dem ska ha det bra. Jag bor nämligen i en stad där 46% är judar och alla värdfamiljer utom en är judiska och de flesta värdföräldrarna är noga med att säga att vi ska vara försiktiga när vi är ute sent, att vi ska klä oss varmt och ständigt frågar om det är något vi behöver.

Svar: Tack för svar!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-08-13 00:57:41
Ninni

De låter som en superbra familj. Låter väldigt likt min familjs tänk. Min värdmamma jobbade hemifrån. De var både positivt och negativt. Men mest positivt :)

Svar: Den här mamman är en "stay-at-home-mom"/hemmafru, så hon jobbar inte alls.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-08-13 22:11:47

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: