Skype med Match #20 - Au Pair in America

Idag har jag haft skype-samtal med match #20.
 
Både pappan och mamman var med under samtalet. Vi pratade i 51 minuter.
 
Det kändes väldigt stelt i början, men det blev bättre och bättre.
De började med att prata lite om dem och barnen, och området de bor i.
Först så ställde de frågorna de hade, sen fick jag ställa frågor.
 
De bor i staden Hanover, och det är gångavstånd till det mesta från där de bor. Tio minuters promenad så är man downtown,
där det finns restauranger och olika butiker. Och det är också ca tio minuters promenad till Dartmouth College.
Dartmouth är det minsta universitet som ingår i Ivy League, och det går ca 6000 elever där.
 
Mamman jobbar inte, och planerar inte att gå tillbaks till arbetet förrän om några år.
Au pairen kommer mest att ta hand om de två tjejerna, och mamman kommer ta hand om bebisen.
 
De är intresserade av att lära sig mer om Sverige, och mamman har lärt sig en del svenska.
 
Det var inte det bästa skype-samtalet jag har haft, och det kändes ganska stelt, men jag ska ge dem en chans till.
Vi ska eventuellt skypa igen någon gång i veckan, och då skulle barnen få vara med.




magdi

Hej! Jag ser att du har varit i matchningsprocessen väldigt länge. En eloge till dig som står ut! Det hade jag aldrig klarat av. Jag är nu på min 14 match och har matchat i en månad lite mer och det känns tröttsamt. Men är verkligen alla familjerna så dåliga? Eller vad är det som inte känns rätt med dom? Det jag känner nu är att ingen familj är kanske perfekt och att man kanske måste se det positivt försöka iaf! Man får göra det bästa av den familjen man får och tänka positivt. det har jag börjat göra nu de senaste 2 matcherna och det har gått mycket bättre då! Önskar verkligen jag kunde hjälpa dig! Så lång tid som det har gått för dig ska det inte behöva gå. Hoppas verkligen på att du hittar en familj snart och jag håller alla tummarna! Hjälper dig gärna att stötta också om du skulle vilja ha hjälp! Ha de fint!

Svar: Tack för kommentaren!
För att svara på dina frågor först: Alla familjer som jag har varit matchad med har verkligen Inte varit dåliga. Jag har haft många matchningar som jag har gillat! Är det någon familj som jag har gillar mycket, så har de för det mesta valt någon annan.
Jag försöker verkligen att tänka positivt när jag får en ny matchning...
Vad roligt att höra att du också är i matchningsprocessen! Jag önskar dig också lycka till, att du ska hitta din värdfamilj!
Lägg gärna till mig på facebook om du vill...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-08-27 22:46:05
Anonym

Vad jag forstar ar det ingen familj som har valt Elisabet an sa lange. Sa aven om hon later ratt sa negativ (fokus pa "problem" som alltid kommer finnas med alla matcher/familjer), sa har hon aldrig riktigt haft en chans att tacka ja till en familj som har valt henne. Eller har jag missuppfattat situationen, Elisabet?

Svar: Om man lägger ihop både matchningsprocesen med CC och SI(hittills) har jag haft ett fåtal chanser att kunna tacka ja till en familj. Jag försöker verkligen att tänka positivt om alla matchningar jag har haft... Det är inte alltid att jag skriver allting som jag pratar med familjerna om. Det kan bli så att jag skriver mest om allmänna saker, som t ex närmaste större stad, schema och tillgång till bil. Personliga saker som handlar om familjen skriver jag inte så mycket om. Men jag ska försöka att tänka på det, att skriva mer om det positiva om matchningarna jag får, och mer om familjerna och barnen, men som ändå inte är så personligt.
Ska även försöka att tänka ännu mer på det positiva om alla familjer!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-08-28 04:25:58

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: