Update, Match #12 - Au Pair in America

Idag så fick jag ett mail från värdmamman, och hon hade svarat på frågorna som jag hade skrivit, så nu vet jag ännu mer om familjen, och andra saker...
 
Au pairen kommer endast ha tillgång till bil när hon skjutsar barnen till och från förskolan, och till andra aktiviteter.
Kan eventuellt låna värdmammans bil ibland, om inte värdmamman behövder den, eller om au pairen inte kan få skjuts av någon kompis, eller om inte det går någon buss.
Ni som är au pairer. Har ni tillgång till bil? Hur viktigt är det egentligen?
 
Det finns ca 25 au pairer med Au Pair in America i McLean, och fler om man inkluderar alla andra organisationer.
Och det finns över 100 au pairer i staden bredvid, Arlington. Det tar ca 20 minuter att åka från McLean till Arlington.
McLean och Arlington har ibland au pair möten tillsammans, där de hittar på olika aktiviteter.
 




matilda

Jag bodde ju i Falls Church, vilket är ungefär 5-10 minuter från McLean med bil! Där kryllar det också med au pairer med SI, bara att de är uppdelade i två grupper. Under mina två månader i den familjen så var bil ett absolut måste, jag tog mig visserligen till metron genom att gå men man tar sig inte till kompisar och den biten som jag upplevde det. Och även om det finns cykelvägen/ gångvägar ( fanns i mitt område ) så är det inte säkert att gå själv så fort det blir mörkt så jag skulle säga att bil är jätteviktigt. Hade ingen i min första familj och tog mig inte till kompisar alls! :/ Fast det kan kanske funka utan också men hade inte gjort det för mig! Lycka till!

Svar: Tack för svar!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-08-05 22:43:06
Din blogg/hemsida: http://www.matildaaupair.devote.se
malin

Jag hade som dig, bil om ingen av mina värdföräldrar behövde den, men jag tyckte de funkade, nu bodde inte jag där, men bodde utanför Chicago, så ja, område som område, alla kompisar hade bil så de körde ju om jag skulle med, och på kvällarna fanns de ju oftast tillgång till bil, för då skulle ju mina värdföräldrar ta hand om ungarna, lägga dom osv, så då kan de ju inte köra nånstans! haha

i min andra familj sen hade jag inte bil alls, men whatevs tänkte jag, det var den bästa familjen jag haft, och de ställde upp och körde mig ist osv. det kan absolut gå. kanske finns cykel tillgänglig liksom, och tåg in till storstaden?

Svar: Tack för svar! Om familjen hör av sig igen, så ska jag fråga mera om kollektivtrafiken,
om hur ofta bussarna och metron går.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-08-06 10:20:29
Din blogg/hemsida: http://wakoo.blogg.se
L

Hej
Det finns jättemycket Au pairen här runtomkring, men jag skulle dock säga att bil är ett måste. Finns inga bra bussförbindelser. . .

Svar: Okej, tack för svar!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-08-07 04:35:13
malin

Jag tycker att ha du väl hittat en familj som känns kanon utöver det där, så bha kör! Jag menar, som ovanstående så lär ju inte föräldrarna ha bilen om kvällarna då de natta ungar osv? vad ska de ut och köra då liksom, om du förstår.

Svar: Jag förstår vad du menar... Efter vi skypade igår, så fick jag ett mail från värdmamman. Hon hade lite fler frågor till mig som de ville ha svar på. Hon skulle skicka busstidtabellen till mig, men hon hade inte hittat den. Men berättade att de har alltid har löst sig med bil och transport för deras tidigare au pairer. Behöver värdmamman inte bilen, så får au pairen låna den, om hon är försiktig och betalar för sin egen bensin. Och ibland så skjutsar de au pairen om hon ska någonstans.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-08-08 16:11:03
Din blogg/hemsida: http://wakoo.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: