Match #39 - Au Pair in America

 
Familjen bor i: Gaithersburg, Maryland.
Familjen: Pappa, Mamma och tre barn.
Barnen: Flicka 6 år, Pojke 3 år, Pojke 1,5 år.
 
Gaithersburg, Maryland, är en förort till Washington DC. Det tar ca 30 minuter att åka till Washington DC.
De bor i ett promenadvänligt område där det finns mycket inom gångavstång, som t ex butiker, restauranger och en biograf.
Flickan går i förskolan på vardagarna, och den äldsta pojken går i förskolan 3 timmar, 5 dagar i veckan.
Värdmamman är en "stay-at-home-mom".
Au pairen kommer att jobba på morgonen, och hjälpa till med att göra barnen klara för förskolan, sen kommer hon att vara ledig till kl. 16. Och på eftermiddagarna och kvällarna vill de ha hjälp med att göra mat till barnen, bada dem, och gör dem klara för natten.
Föräldrarna vill gärna gå ut och äta en eller två gånger i månaden, och då kommer au pairen att ta hand om alla barnen själv.
Au pairen kommer ha tillgång till bil.
 
Förlåt att jag inte har uppdaterat på ett tag, det har inte hänt så mycket senaste veckan. Men idag så fick jag en ny matchning, och då tänkte jag skriva om dem, och lite mer om vad som har hänt.
Jag har mailet några gånger med match #38. Jag gillar deras essay som jag skrev tidigare, och jag har svarat på de frågor som de har haft hittills. Värdmamman tackade mig senast för bra och genomtänkta svar på de frågor de hade. Hon kände att jag verkligen hade tänkt igenom svaren ordentligt, och det uppskattade hon. Familjen kommer att vara bortresta i några dagar, så nu väntar jag på att de ska komma hem, och då skulle värdmamman svara på de frågor jag hade.
Match #36 fick jag den 26/11, och de hade inte hört av sig, så jag trodde inte att de var intresserade längre. Men i tisdags så fick jag ett kort email från värdmamman att hon gärna ville skypa med mig. Frågade om vilka tider som passade dem bäst, men har hittills inte fått något svar tillbaka.




Anonym

Kom igen! Du kommer snart hitta en familj, kämpa på!

Svar: Tack så mycket!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-12-15 16:11:08

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: