Skype med Match #40 - Au Pair in America

Igår(fredag) skypade jag med värdmamman, match #40. Vi pratade i ca 33 minuter.
 
Hon hade många frågor till som hon ville ha svar på. Min barnerfarenhet, hur länge jag har kört bil, vad jag tycker om att göra på fritiden, vad bara några av sakerna som hon ville veta.
Även jag fick tillfälle att ställa de frågor jag hade.
 
Vi har pratat på telefon en gång tidigare, så tillsammans med samtalet ock skype nu så har jag fått en ganska bra bild av hur det skulle vara att bo och jobba hos dem.
De är ute och reser just nu, men ska kontakta mig igen när de kommer hem.
 
Mamman är en stay-at-home-mom. Hon vill att hon och au pairen ska jobba tillsammans, och dela upp ansvaret. De första månaderna så tar hon hand om bebisen, och då vill hon att au pairen tar hand om de två äldsta. Sen när bebisen blir några månader, så får au pairen ta hand om den mer. Vissa dagar så skjutsar au pairen barnen till förskolan, och hon är hemma med bebisen. Och vissa dagar så kanske hon skjutsar de två äldsta barnen till förskolan, och au pairen är hemma med bebisen. Ibland får au pairen ta hand om alla tre barnen, men det skulle inte hända så ofta. Det skulle bli bara någon timme då och då, och kanske någon kväll i månaden.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: