Update, Match #38 - Au Pair in America

Jag fick ett mail från värdmamman igår(fredag) kväll.
Dör skrev hon bland annat att hon har uppskattat att jag har varit ärlig från första stund, hur jag känner för att flytta till en storstad, ta hand om tre små barn själv, och att köra bil i en storstad.
 
Och att de ville ha mig som deras au pair.
 
Jag svarade tillbaka att jag gillade dem, men att jag gärna skulle vilja tänka igenom det under en dag, och få chans att prata med familjen om det. Och då fick jag svar tillbaka att det var okej, och de förstod att de var ett stort beslut.
 
Men idag, bara för någon timme sedan, så fick jag ett mail från värdmamman, att de har dragit tillbaks deras erbjudande, och att de valde att välja en annan au pair istället.
Hon skrev att hon var ledsen för det, att ena dagen erbjuda att bli deras au pair, för att nästa dag ta tillbaka det. Men att det är ett stort beslut, både för au pairen och för värdfamiljen, och de tyckte att det här kändes bäst för dem.
 
Jag gillade verkligen den här familjen, och jag hade faktiskt sagt ja till dem om jag inte hade fått det här mailet tidigare idag.
Så det var inte alls roligt att få det här mailet.
 
Men nu får jag väl bara göra det bästa av situationen, även fast det känns ganska tungt just nu.
Jag får väl hoppas på att någon av de nästa matchningarna gillar mig, och vill ha mig som deras nya au pair.




Tess

När en familj äntligen väljer dig så sumpar du kom igen nu va lite smartare du har haft tid på dig med den här matchningen du måste våga chansa och sluta vara så pinkig du kommer aldrig komma iväg annars !
Kom igen nu kämpa på och ta en chansning :)

Svar: Jag gjorde ett misstag med den här familjen, jag inser det. Jag kan lova dig, och er andra som läser här, att nästa gång, om det är en familj som vill ha mig som deras au pair, då tänker jag svara direkt.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-12-29 07:31:08
Din blogg/hemsida: http://hedstrand.devote.se
Caroline

Jag har själv varit au pair och mitt råd är att säga JA direkt när de frågar dig om du vill bli deras au pair, om du vill vara deras au pair vill säga. Annars får värdfamiljen intrycket att du inte är säker och att allt inte känns bra och då börjar de fundera på om du är rätt au pair för dem. Det kan resultera i att de väljer någon annan som är säker på att de vill vara au pair i deras familj, som det blev i ditt fall tyvärr. För min del kände jag direkt JA när min värdfamilj frågade mig, blev jätteglad, så jag hoppas att du kommer känna så med någon annan värdfamilj snart som vill ha dig. Lycka till!

Svar: Jag kan berätta mer om hur det var. Vi skypade på kvällen, och då sa värdmamman att hon gillade mig men att hon pratade med några andra också, och att hon inte hade bestämt sig än. Sen fick jag mailet sent på kvällen att de ville ha mig som deras au pair. Eftersom hon sa att hon pratade med flera, så var jag inte beredd att få det beskedet samma dag. Det jag svarade var att jag gillade dem, men om jag kunde ge dem mitt besked nästa dag. Och hon sa att det var okej, eftersom hon visste att det här var ett stort beslut. Men sen dagen efter fick jag mailet dagen att de hade bestämt sig för att välja någon annan. Jag vet nu till nästa gång att, är det en familj som jag gillar, så ska jag säga det till dem! Tack!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-12-29 10:42:09
Millan

Håller med Tess. Efter 2 år måste du ju veta om du är redo och vad du tror att du klarar av i antal barn och vilka uppgifter du ska utföra. Tacka ja när du får chansen, blir det inte bra är det bara att gå i rematch eller åka hem en erfarenhet rikare. Annars kan du lika väl ge upp här o nu.

Svar: Jag vill och är redo att åka, och jag vet hur många barn jag känner mig bekväm med att ta hand om, och det har jag nämnt här i bloggen några gånger.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-12-29 19:28:47
Julia

Jag kan inte annat än att hålla med de andra tjejerna. Du måste våga chansa lite, annars kommer du aldrig komma iväg. Du har haft massa tid att bestämma dig om familjen är bra eller inte, vad ska du tänka på under den där extra dagen?

Svar: Som jag svarade i tidigare kommentar, så fick jag mailet sent på kvällen och jag var inte beredd på att få beskedet så snabbt, eftersom hon sa att hon pratade med flera, och att hon inte hade bestämt sig. Och de sa hon bara några timmar innan, så jag trodde att det skulle ta några dagar innan hon hörde av sig igen. Jag tänkte inte på så mycket annat om familjen under den där dagen som jag inte hade tänkt på innan. Det var inte så att jag behövde en extra dag för att tänka, utan det var att jag inte var beredd på att de skulle välja mig så snabbt. Jag gillade dem, och jag funderade verkligen på att säga ja till dem, men innan jag hann skicka ett mail till värdmamman, så fick jag mail från henne att de hade valt någon annan.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-12-30 13:55:43

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: