Skype 2, Match #23

Har skypat med värdmamman idag igen...
 
Jag hade det andra samtalet med värdmamman idag. Även barnen var med lite till och från. Detsamma som i första samtalet så frågade den äldsta dottern några frågor, men tvillingarna var väldigt blyga, och vågade inte änns säga hej.
Jag tyckte samtalet gick bra, men jag var väldigt nervös. Jag var mycket mer nervös nu inför andra samtalet än vad jag var inför första. Jag vet inte var det kan bero på... det brukar väl kanske vara tvärtom?
 
Värdmamman sa i alla fall att de är väldigt intresserade, och att hon gärna vill skypa och maila mer.
 
Har i alla fall många tankar i huvudet just nu! Både positiva och lite mer negativa...
Ena sekunden så har jag bara positiva tankar, men så kommer de andra tankarna upp i huvudet ibland.
 
Jag skickade ett mail med några frågor till värdmamman igår efter skype-samtalet, men har inte fått något svar än.
 
Har även skickat ett mail till deras nuvarande au pair, och det har jag fått svar på. Jag hade frågor till henne om hur hon tycker att det är att jobba hos familjen, om barnen, och några andra frågor.
 
Jag är intresserad av den här familjen, men jag känner att jag vill skypa med dem i alla fall minst en gång till innan jag bestämmer mig för något.




Anonym

Spännande =)

Kommentaren skrevs den: 2013-02-20 11:07:01
matilda

Hur gick det då? :)

Svar: Det gick bra, men var väldigt nervös...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-02-20 20:21:18
Din blogg/hemsida: http://www.matildaaupair.devote.se
Esmeralda

Hur var det att skypea med familjen Elisabet? :)

Svar: Jag tycker att båda skype-samtalen har gått bra. Jag har pratat mest med värdmamman. Den äldsta tjejen har varit med ganska mycket och ställt flera frågor, men tvillingarna har varit väldigt blyga hela tiden. Det är roligt att i alla fall den äldsta tjejen vågar ställa frågor till mig, även fast vi aldrig har träffats.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-02-21 08:22:46
Louise Johansson - Blivande au pair i NJ

Roligt!! Det är nog rätt vanligt att barnen är blyga, mitt mellanbarn vågar fortfarande knappt prata med mig och vi har Skypeat mååånga gånger.

Svar: Okej. Eftersom vi aldrig har träffats, och de ser mig första gången på en dataskärm, så förstår jag att de kan vara blyga. Värdmamman berättade det i senaste mailet jag fick, att tvillingarna är lite blyga i början, men att det blir bättre och bättre ju längre tiden går. Känslan du hade när du tackade ja till din värdfamilj, var du 100% säker på att det var den rätta värdfamiljen för dig?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-02-23 00:13:48
Din blogg/hemsida: http://louiseaupair.webblogg.se
Louise Johansson - Blivande au pair i NJ

Vi Skypeade två gånger och mailade en massa innan vi bestämde oss, men jag kände redan efter första samtalet att det var familjen jag ville åka till. När jag bara läste ansökan tyckte jag att de verkade bra, men inte wow, men jag ville ändå prata med dom. Efter första samtalet ändrade jag uppfattning helt, det kändes bara så rätt det går att göra, ungefär. Det kändes som att min magkänsla sa ja till 300 %. Jag tror inte att det finns någon familj som är helt perfekt, men jag gillar min värdfamilj så otroligt mycket, de verkar göra allt för att vi ska passa bra ihop.

Svar: Första gången jag läste den här ansökan, så kände jag, tre barn under 5 år, är för mycket för mig. Just för att jag aldrig har tagit hand om tre barn själv tidigare. Men jag gillade deras ansökan, så jag ville ge dem en chans ändå. Och hittills har de varit väldigt intresserade av mig...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-02-24 10:22:00
Din blogg/hemsida: http://louiseaupair.webblogg.se
Jenna

Hur går de? Vad är dina tankar och känslor till denna match ?

Svar: Jag är fortfarande matchad med match #23. Jag har en väldigt massa tankar och funderingar i huvudet just nu... det jag funderar mest på är; Kan jag ta hand om tre barn själv?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-02-24 19:47:38
Louise Johansson - Blivande au pair i NJ

Mina värdbarn är också 3 st under 5. Eller ja, den äldsta är 5. Jag har stor erfarenhet av småbarn, men kanske inte så många på en gång, mer än när jag praktiserat på dagis och på ett annat ställe, men jag tror på att om man trivs med familjen så tror jag att man kommer in i det med att det är 3 barn. :)

Kommentaren skrevs den: 2013-02-24 23:15:20
Din blogg/hemsida: http://louiseaupair.webblogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: