Skype 3, Match #23

Igår ikväll (tisdag) hade jag ett spontant skype-samtal med värdmamman, och alla tre tejerna.
 
Olivia från Cultural Care Au Pair ringde till mig igår kväll och undrade om jag ville prata med värdmamman. Värdmamman frågade om jag hade tid att skypa, för nu var alla tre tjejerna uppe, och hon tyckte det var ett bra tillfälle att skypa, då även alla tjejerna fick se mig.
 
Det blev inte direkt något riktigt skype-samtal, utan det var mest tjejerna som pratade och visade mig olika saker. Den äldsta tjejen berättade för mig att hon hade varit i skolan idag, och hon visade mig ett av hennes favoritgosedjur. Och hon frågade även om jag tycker om hopscotch(hoppa hage).
Tvillingarna var inte alls lika blyga den här gången, som de var den första gången de var med via skype. De visade mig deras gosedjur som de sover med varje natt.
Sen försökte de lära mig en lek som de tycker om att göra. De dansade för mig, och värdmamman berättade lite samtidigt hur man gör leken. Den äldsta tjejen ville inte visa mig, utan hon ville visa mig när jag skulle komma dit.
 
Värdmamman och jag försökte prata lite grann, de få stunderna när inte tjejerna överröstade i bakgrunden när de sprang runt och lekte.
 
Vi kom fram till att jag skulle maila till henne om jag hade några fler frågor...




Louise Johansson - Blivande Au pair i NJ

Det är jättebra ju!

Kommentaren skrevs den: 2013-02-28 07:36:15
Din blogg/hemsida: http://louiseaupair.webblogg.se
malin

kör på familjen, mamman var väl stay-at-home dessutom? då blir det ju inte så att du tar hand om barnen helt själv, tre barn är rätt lagom tror jag! kan blir bra!

Svar: Det stämmer, mamman är en stay-at-home-mom...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-02-28 17:34:17
Susanna

Tycker verkligen du ska Ta chansen för det låter som att denna värd familjen verkligen vill ha just dig som au pair! Jag hade själv hand om tre barn under mitt år som au pair och det gick bättre än förväntat. Innan jag matchade med min värd familj var jag orolig om jag verkligen kunde ta hand om tre barn men det gick så bra när jag väl kom dit och kom in i alla rutiner. Nu i efterhand är jag glad att jag hade tre värd barn. Kärleken man får från barnen övervinner allt!

Kommentaren skrevs den: 2013-02-28 20:57:11
Sofia

Åhhhh kör på!!! :D Detta verkar vara en bra familj! Släpp allt nu Elisabet! Ta chansen och åk iväg!

Kommentaren skrevs den: 2013-03-01 01:04:23
Anonym

Hej Elisabet =)
Hur går det för dig ?

Kommentaren skrevs den: 2013-03-04 19:36:05
Louise Johansson - Blivande au pair i NJ

Hur har det gått med den här matchningen???

Kommentaren skrevs den: 2013-03-05 23:27:55
Din blogg/hemsida: http://louiseaupair.webblogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: