Match #18

 
Idag fick jag min artonde match.
 
Familjen bor i: Des Plaines, Illinois.
Familjen: Pappa, Mamma och tre barn.
Barnen: Flicka 5,5 år, Pojke 4 år, Pojke 1,5 år.
 
Det står ingenting om den här familjen i deras profil.
Det enda jag kan se är vad föräldrarna och barnen heter, och hur gamla barnen är.
 
Jag hittade värdmammans facebooksida, och då såg jag att de väntar ett till barn i slutet av februari. Och jag har sagt till Stockholmskontoret flera gånger att jag vill inte ta hand om så många barn som är så små. Jag har sagt att den enda gången som jag kan tänka mig att ta hand om fyra barn är om de är lite äldre och de flesta av barnen går i skolan. Annars har jag sagt att helst vill ta hand om 1 eller 2 barn. Eller max 3 barn.
 
Jag har skickat flera mail till match #17, vilka tider jag kan skypa, och att det går bra för mig att efter skypa efter kl. 5.45 pm Eastern Standard Time. Men inte fått något svar.
Och när jag kollade mailen nu ikväll, så såg jag att jag hade fått en ny matchning. Jag mailde till match #17, och frågade om de hade valt att släppa mig eller om matchningen hade släppts automatiskt. Jag hoppas att de hör av sig igen.




Elin

Så du förväntar dig att de ska stanna uppe till 23.45 för att Skypa med dig när du inte kunde göra detsamma för dem för att du jobbade? Om du verkligen ville komma iväg tror jag du skulle kunna skypa med dem vid 23.45 svensk tid istället för att förvänta sig att de ska anpassa sig efter ditt schema.

Svar: Jag skrev fel i inlägget, har rättat det nu. Jag menade såklart 23.45, svensk tid.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-01-29 02:16:40
Fanny

Snälla Elisabeth. Jag måste instämma med tidigare kommentar, menar du att din dag är så fullsatt att du inte är ledig någon annan tid på dygnet??
Vanliga människor, precis som du går och lägger sig i tid på kvällarna. Du kan ju inte förvänta dig något annat! Nu måste du faktiskt vara mer flexibel!

Svar: Som jag svarade på tidigare kommentaren, jag skrev fel. Har ändrat det nu.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-01-29 03:19:14
Din blogg/hemsida: http://Settledinwashington.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: