Händer inte så mycket just nu

Just nu händer det inte så mycket, jag pratar inte med någon familj just nu,
och jag får inte lika många matchningar som jag har haft tidigare.
 
Den 11/7 lade jag till 414 barntimmar i min ansökan, det flesta av de timmarna är med barn under 5 år.
Hoppas det gör så att fler hör av sig?!
Men efter det så har jag fått färre matchningar än tidigare...
 
Jag fick ganska många matchningar i början, men nu är det inte lika många som tidigare, men det är väl normalt kanske?
Att ibland får man många matchningar på en gång, och ibland så har man ingen familj man pratar med...
 
Hade verkligen önskat att få en familj tills idag! Det var min högsta önskan!
Idag är det min födelsedag, jag fyller 23 år idag. Och de som jag önskade mig mest i år, och även förra året, som jag inte kan påverka, var att få en bra värdfamilj! Men så blev det inte.
Som jag skrev förra året, som inte blev, som jag hoppas på nu istället, var... Nästa år så önskar jag verkligen att jag får fira min födelsedag i USA!
 
Just nu är jag i Sälen med familjen.
Jag blev uppvaktad med tårta och presenter på morgonen. Jättegod tårta, och jag fick bra presenter. :)
Jag fick Johan Falk: Kodnamn Lisa, klipptid, vi ska gå och bowla någon dag nästa vecka, och så fick jag ett presentkort så jag kan beställa något från Lilla Lisa Design. :)
Och ikväll så ska vi köpa pizza från fjällbagarn.
 
Hoppas det börjar hända något mer snart igen, det är inte så roligt att bara gå att vänta på att få en ny matchning...




emelie

Eftersom du redan verkar ha mycket erfarenhet på din ansökan tror jag inte det har med det att göra. Mn det beror förmodligen på hur du framställer dig själv i bilder, video och text.

Svar: Jag har pratat lite med Peter på Malmökontoret om min ansökan och video. Han har sagt att han tycker att jag har en bra ansökan, och en bra video där jag pratar tydlig engelska. Jag har funderat på en ny video, men jag tycker inte något jag har gjort har blivit bra, och jag har svårt att komma på något bra att säga i videon... Men ska sätta mig med min ansökan i veckan och verkligen tänka på vad jag ska/kan ändra på. Om jag ska ändra mitt brev? Lägga till fler bilder? Jag har fem bilder nu, och profilbilden. Hur många bilder tycker du man kan ha med? Fem bilder var minimum, sen får man lägga till fler om man vill. Videon? Ska jag göra om den?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-07-28 17:04:21
Din blogg/hemsida: http://emelindbergaupair.blogg.se
Louice

Några saker du kan göra är att kolla över hur din ansökan får dig att framstå. Får den dig att verka mer professionell och kanske nu inte strikt men liksom seriös, eller mer bubblig och liksom... ja, sprudlig och så. Från hur du skriver din blogg så skulle jag gissa du låter mer professionell, men jag har ju inte sett din ansökan så jag vet ju inte direkt. Det är viktigt att hitta en balans mellan de båda kan jag tycka, då även om familjer vill ha en person som är proffsig och inte bara åker som au pair för att få åka till USA typ, så vill de ju samtidigt ha någon där personligheten verkligen lyser igenom i dina ord, om du förstår vad jag menar. Hur flyter orden på i din ansökan? Kanske du kan fixa till några små saker här och där som får din personlighet att synas mer? Svårt att säga då jag inte läst din ansökan såklart, men några allmänna tips bara.

Det här kanske låter lite löjligt, men någonting jag tänkte på när jag skrev mitt personliga brev var att det skulle låta som om jag log och skrattade ibland om jag läste det högt? Nu när jag skriver det så låter det jättekonstigt, men att liksom försöka hålla tonen väldigt hög och liksom... glad? Om du fattar. Hur du presenterar dig själv är verkligen viktigt. I många fall så är det vad som vinner över en familj, inte hur många fler barntimmar du lägger in på din ansökan. Att köra på massa smileys och så är väl lite att ta i såklart, men ja, hoppas du förstår. Sedan så kan du prova att ändra din profilbild också. Den är ju bland det första familjen ser, så en klar bild där du ler och ser glad ut är viktigt. Fast det vet du väl redan :) Vet inte vad du har för bilder nu, men lägg gärna till någon mer. Du behöver ju inte ha hur många som helst, jag tror jag hade åtta bilder i min ansökan med SI.

Nu blev det visst en lång kommentar, men jag hoppas innerligt att du får komma iväg, så all hjälp jag kan ge ger jag gärna! :P

Svar: Tack för kommentaren! Uppskattar all feedback och hjälp jag kan få!
Jag har skickat mitt personliga brev till din mail.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-07-28 19:04:39

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: