Skype med Match #7 - Au Pair in America

Har precis avslutat ett skype-samtal med värdmamman.
 
Jag var inte direkt nervös innan, och jag tyckte samtalet gick bra.
Hon sa att jag hade väldigt bra engelska, vilket är roligt att höra!
 
Hon berättade om lite familjen, barnen, och om hur det bor. Vi pratade i 40 minuter.
Föräldrarna jobbar ganska mycket, så de behöver någon som kan hjälpa till med "the everyday-life", som t ex hjälpa till med disken, och se till så att barnen blir klara i tid på morgonen innan de ska till förskolan.
De ser en au pair som en familjemedlem.
 
Den au pair som kommer till dem måste vara beredd att aktivera barnen hela dagarna, speciellt den äldsta tjejen.
Hon är en väldigt aktiv tjej, som tycker om att göra många olika saker.
Den yngsta tjejen berättade värdmamman, är väldigt lätt att ta hand om.
Hon är väldigt glad och positiv, och hon lär sig just nu att gå.
 
De bor i norra delen av Stamford.
De bor ca 15-20 minuter utanför Norwalk, CT.
I samhället där de bor finns det inga trottoarer, och man måste ta bilen för att komma någonstans.
De är ett samhälle där det finns många au pairer, just nu fanns det 40 stycken au pairer i och runt Stamford.
 
Hon skulle prata mer med sin man, och vi ska eventuellt skypa igen.




Emelie

Hur känner du för familjen då? :)

Svar: Uppfattningen jag fick av värdmamman är att hon verkar trevlig. Föräldrarna jobbar mycket, så den au pair som kommer till den här familjen måste vara beredd att jobba långa dagar, och att man kommer att jobba sina 45 timmar i veckan.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-07-03 17:19:07
Din blogg/hemsida: http://emelieenstrom.blogg.se
emelie

Vad är dina planer när du kommer hem efter ditt år i usa? Vad är dina göra och inte göra-tips till andra när man är i matchningsprocessen? :)

Svar: Jag har många tankar i mitt huvud av saker som jag vill/kan tänka mig att göra efter att jag har varit au pair... Jag ser också tiden i USA som ett sätt för mig att verkligen bestämma mig för vad jag vill göra efter min tid som au pair. Jag har tänkt på att vill studera. Och beroende på hur tiden i USA går, så kan jag verkligen tänka mig att studera i USA. Eller i något annat land, det tror jag verkligen skulle vara en upplevelse. Det viktigaste att fokusera på är brevet, videon, och få ihop så många barntimmar man kan!
Har svarat på den frågan i ett separat inlägg, där jag jämför CC och SI.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-07-04 22:39:06
Din blogg/hemsida: http://emelindbergaupair.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: