Update, Match #8 - Au Pair in America

Eftersom familjen inte har skickat något mail till mig, så skickade jag ett mail till dem igår.
Jag skrev att jag inte kunde se deras essay eller bilder, och att jag gärna skulle vilja veta mer om den.
 
Fick ett svar tidigt i morse, med frågan om jag kunde skicka mitt namn och au pair nummer.
Det verkade lite konstigt, eftersom de själva har valt att matcha med mig, då borde de väl veta vem jag är...
Värdmamman undrade också om jag hade tid att skypa idag eller imorgon.
 
Jag skickade ett svar tillbaka idag om vilka tider jag hade tid att skypa.
 
Fick idag på eftermiddagen svar tillbaka att hon skulle meddela mig senare vilka tider som passade henne.
Hittills har jag inte hört något mer...
 
Nu kan jag se deras essay och deras bild.
 
Fick reda på i deras essay att värdpappan jobbar hemifrån, och jag vet inte hur bekväm jag skulle känna mig med det...




Louise - blivande Au Pair i NJ

Ett tips! Pappan kanske sitter i ett speciellt rum så barnen kanske inte springer till han hela tiden. Min värdmamma jobbar hemifrån då och då men är "inlåst" i ett annat rum :)

Svar: Tack för tipset! De har en liten nyfödd bebis, så det blir ju inte direkt samma som när barnen blir lite äldre, och vill vara med föräldrarna hela tiden... Värdpappan jobbar som telefonförsäljare, så då borde han väl ha ett kontor(kan jag tro). Men det står i deras essay att skulle au pairen få något problem med bebisen, så kan pappan hjälpa till, eftersom han jobbar hemifrån.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-07-11 01:37:27
Din blogg/hemsida: http://louiseaupair.webblogg.se
Emelie

hade du vart mer bekväm ifall mamman hade jobbat hemifrån?
vill du jobba med små barn? Bebisar eller vill du hellre ha lite äldre? :)

Svar: Jag hade nog känt samma, spelar ingen roll om det var mamman eller pappan som jobbade hemma. Jag har tänkt lite på det med tidigare matcher. Även med matchningar där mamman är hemmafru. Det beror helt på situationen. Och det viktigaste är att man kommer bra överens med den föräldern som är hemma. Och att man har samma regler för barnen när man är hemma. T ex, jobbar au pairen då ska barnen lyssna på henne/honom och inte springa till föräldern hela tiden. Och att föräldern säger det till barnen också, att det är det som gäller. Jag har hört både positivt och negativt om att ha en förälder hemma när man jobbar. Som sagt, det beror helt på situationen.
Jag skulle gärna vilja ta hand om småbarn,(bebis-3,4 år). Jag har mest erfarenhet av att ta hand om barn under 5 år, så det är den åldern på barnen som jag helst skulle vilja ta hand om.
Fick jag välja så skulle jag vilja ta hand om en ettåring...
Är det en familj med flera barn som har en bebis, så skulle jag föredra att de andra barnen är några år äldre, då skulle jag föredra att de är över 4, 5 år.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-07-11 09:50:08
Din blogg/hemsida: http://emelindbergaupair.blogg.se
sarah

heej!!
I min första familj så jobba pappan hemifrån och jag hade aldrig några problem med det, han gjorde sitt jobb o jag gjorde mitt. Min unge sprang ofta in till honom o tillbaka till mig men han "körde" alltid ut henne när han fick lov att jobba o även så sa han till henne att jag var den som bestämde om något skulle hända så vad ajg sa var det som gällde så hon sluta springa till pappa efter ett tag när hon fatt att mitt ord var det som gällde :)

Har ni en bra relation så kommer det inte vara några problem! Det är en fördel även, för om du vill ha ledigt en dag så kan pappan jobba men även ge dig ledigt o samtidigt ha ungen hemma ;) Funka bra för mig ;)

Svar: Det är som du säger, det viktigaste är att man har en bra relation!
Som jag svarade i tidigare kommentar, jag har hört både positivt och negativt om det.
Som du säger, en fördel kan vara att man lättare kan få ledigt en dag, om ena föräldern är hemma.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-07-11 16:23:05
Tess

Jag har min värdmamma hemma på dagarna och vist kan va irriterande ibland men du e ju endå inte hemma så mycket under dagarna man går ju till parker och så men den störta fördelen e att jag får i stortsätt alltid extra lediga dagar om jag ska resa det hade nog inte vart lika lätt om hon inte jobba hemma :-D
Och tro mig extra lediga dagar GULD värda!

Svar: Kommer man bra överens med föräldern som är hemma, då tror jag inte att det är några problem.
Kan vara både en fördel och en nackdel, men som du skrev, en stor fördel är att det kan vara lättare att få ledigt när man vill...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-07-16 03:12:04
Din blogg/hemsida: http://hedstrand.devote.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: